בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השחיתו את המצודה ויתקנו את הנזק

נערים שהשפריצו צבעי גואש על עתיקות יצרו קשר, ויגיעו לתקן הנזק באתר העתיק. בנוסף, תועבר בבית ספרם הרצאה בנוגע לשימור העבר

  • כ"ב ניסן תשע"ו - 21:04 30/04/2016
גודל: א א א
המצודה שהושחתה (פדריקו קוברין)
המצודה שהושחתה (פדריקו קוברין)
נערים השחיתו את מצודת אשדוד בת ה-1,300 שנה ביום רביעי האחרון, ולאחר מכן, יצרו קשר עם רשות העתיקות, זאת, לאחר שהרשות קראה לונדליסטים בסיוע התקשורת, ליצור עמה קשר כדי לתקן את הנזק שנעשה לאתר.

מוקדם יותר ביום רביעי, דווח כי נעשה ונדליזם במצודת אשדוד-ים - אחד האתרים המרשימים שהשתמרו בישראל. קירות במצודה העתיקה נצבעו בצבעי גואש צבעוניים שהותזו לעברם. פקחי רשות העתיקות שהגיעו למקום מצאו באתר מיכלי צבע ומברשות.

ברשתות החברתיות הופיעו תמונות בני נוער שהצטלמו במקום, כשהם והקירות העתיקים שמאחוריהם צבועים בצבעים עזים.
המצודה שהושחתה (פדריקו קוברין)

אבי אחד הנערים המעורבים בפרשה אשר יצר קשר עם רשות העתיקות בשם הנערים, אמר כי "חבל שזה קרה. מדובר בילדים טובים לפני גיוס לצה"ל. הם הצטלמו לאירוע סוף י"ב ולא הבינו את השלכות המקרה, ועכשיו הם מתחרטים. ננסה להחזיר את הגלגל אחורה ונקווה שבני נוער אחרים לפני מסיבות סיום ישמעו על כך וישמרו על האתרים בני אלפי השנים".

רשות העתיקות עומדת בקשר עם בית הספר בו לומדים התלמידים המעורבים, ובימים הקרובים תועבר הרצאה בנושא חשיבות שמירת העבר לכל תלמידי השכבות הבוגרות. כמו כן, בני הנוער שהיו מעורבים בצביעת קירות המצודה התחייבו לנקות אותה, בהנחית צוותי השימור של רשות העתיקות, והם יוזמנו להתנסות בחפירה ארכיאולוגית.
הכתבה בשיתוף יח"צ
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד