בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השירות המשותף: אלו המספרים שאתם לא יודעים

קמפיין חוצות: "מצילים את צה"ל": מאות הטרדות מיניות בצה"ל ועלייה של 20% בשנה האחרונה

  • כלב אליהו
  • ב' ניסן תשע"ז - 13:50 29/03/2017
גודל: א א א

קמפיין חדש החל אתמול ברחבי הארץ, כנגד פקודת 'השירות המשותף', תחת הכותרת 'מצילים את צה"ל: עוצרים את השירות המשותף". יוזמי הקמפיין פתחו דף פייסבוק בשם 'אחים לנשק' ובו הם מסבירים את מטרותיהם. בנוסף, רכזו המארגנים דף נתונים על השירות המשותף, השלכותיו ומשמעויותיו.

בעמוד הפייסבוק כתבו המארגנים: "אנו קצינים וחיילים ביחידות לוחמות (במיל'), אוהבים את המדינה ואוהבים את הצבא, ואנחנו מודאגים. אנו גדלנו על ברכי לוחמים כשערכי הניצחון והדבקות במטרה היו לנגד עינינו. ולפתע, בלי לשאול אף אחד, החליטו לשנות את ערכי צה"ל: שוויון, שירות משותף, רב תרבותיות וערכים נוספים שחדרו לשדה הקרב. ואנחנו מודאגים".

בהמשך נכתב "בשם ערכים אלו פוגעים בצבא, פוגעים במוכנות המבצעית, פוגעים בלכידות היחידה, פוגעים פיזית ונפשית בחיילות, ומחלישים. אנחנו יוצאים לפעילות להציל את צה"ל. הצטרפו אלינו אחינו לנשק! יחד נרים את הדגל! יחד נציל את צה"ל!".

| לצד 400% עלייה בלוחמות - מאות הריונות בשנה בקרב חיילות

בדף הנתונים על השירות המשותף, רכזו היוזמים פרטי מידע מטרידים בנוגע לשירות המשותף. לבד מהנתונים 'היבשים' על קיומם של 10 גדודים מעורבים כיום בשורות צה"ל, ועל עלייה של 400% במספר הבנות המשרתות בתפקידי לחימה בשנים האחרונות, נחשפים כמה פרטי מידע חדשים.

הפרט המטריד ביותר הוא מספר ההריונות בקרב חיילות החובה בצה"ל. על פי נתוני 'אחים לנשק' ישנם כ-800 הריונות בשנה בקרב החיילות. במידה והחיילת בוחרת להמשיך בהריון היא תשוחרר מצה"ל בתוך שלושה ימים, אך אם היא מעוניינת בהפלה, צה"ל נותן לכך כיסוי מלא. כ-600 הפסקות הריון מממן צה"ל מדי שנה.

נתון מטריד במיוחד הוא העלייה במספר ההטרדות המיניות המדווחות בצה"ל. לדברי מארגני המסמך ישנה עלייה של כ-20% בשנה האחרונה במספר הפגיעות המיניות בי חיילים בשרות חובה.

נתונים אלו מצטרפים להתעלמות הצבא מדו"חות שהוא כתב בעצמו בשנים האחרונות, ובהם הובאה המסקנה כי נשים אינן עומדות בדרישות המבצעיות לתפקידי לחימה, לשוני המבני בין האימונים שעובר טירון לאימונים שעוברות טירוניות, ולשינויים הפיזיולוגיים הטבעיים ביניהם היוצרים פציעות מרובות אצל הנשים ואחוזי נשירה גבוהים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד