בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"השמיעו ליהודה את ילדיו הקטנים צורחים"

יהודה לנדסברג, תושב חוות גלעד העצור בשב"כ שובת רעב מספר ימים בשל תנאי המעצר הקשים בהם הוא מוחזק. "החוקרים השמיעו לו את ילדיו הקטנים צורחים", אומרים מקורביו

  • כ"ז שבט תשע"ד - 15:15 28/01/2014
גודל: א א א
יהודה לנדסברג (באדיבות המשפחה)
יהודה לנדסברג (באדיבות המשפחה)

לאחר מספר שעות החליטו במשטרה לבטל את הצו האוסר לפרסם באופן גורף את דבר המעצרים בחוות גלעד, ועל כן אנו מעלים את הכתבה חזרה לאוויר. נראה כי במשטרה ובשב"כ הבינו את הגיחוך שבהוצאת צא"פ שבוע וחצי לאחר שהפרשה מפורסמת בכלי התקשורת

תשעה ימים שיהודה לנדסברג, תושב חוות גלעד, עצור בתנאים קשים ביותר בידי השב"כ. אתמול הותר לראשונה לעורך דינו עדי קידר מעמותת חננו לפגוש אותו, ומקרוביו מתארים כי הוא עובר התעללות חמורה בידי חוקרי השב"כ.

לנדסברג, כמו שני העצורים הנוספים, מוחזקים במתקן השב"כ בבית המעצר קישון. מדובר במתקן הקשה ביותר בארץ, וכמעט אף פעם לא הוחזקו בו עצורים יהודים, אלא רק מחבלים ערבים. אמש התקשר לנדסברג לאשתו וסיפר כי הוא שובת רעב כבר מספר ימים, בשל תנאי המעצר והחקירות הקשים. שיחת הטלפון התאפשרה ככל הנראה רק לאחר שעובדת סוציאלית של שב"ס הורשתה לבקרו, ושמעה ממנו על החוויות הקשות.

לדבריו, החוקרים טענו כי ילדיו הקטנים, כולם חולים במחלות שונות, עוברים התעללות כל עוד הוא מוחזק במעצר. החוקרים אף השמיעו לו הקלטות של ילדים קטנים צורחים וטענו כי אלו הקלטות של ילדיו.

לנדסברג חשוד בהצתת רכב של ערבים בכפר פרעתא הסמוך לחוות גלעד, ומקורביו חוששים כי הוא יודה בדברים שלא ביצע, אך ורק בשל התנאים הקשים בהם הוא מוחזק. "בתנאים האלו, ולאחר שמפעילים לחץ כה קשה כמו השמעת ילדיו הקטנים צורחים, לא אתפלא אם הוא יודה גם ברצח רבין", אמר אחד ממקורביו של לנדסברג.

בעבר תיארו עצורים בשב"כ את התנאים הקשים של החקירות. "אתה יושב אזוק לכסא 12 שעות, ובזה אחר זה מתחלפים החוקרים, צועקים עליך, דוחפים אותך, לפעמים נותנים סטירות, ומפעילים לחץ פסיכולוגי קשה מנשוא", סיפר צעיר שהיה עצור בידי השב"כ.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד