בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השר ארדן או המשטרה - למי להאמין?

השר ארדן טוען שאין שינוי בהוראות לעלייה להר הבית אך במוקד המשטרתי זה נשמע אחרת. האזינו לשיחה עם מוקד המשטרה

  • יח"צ
  • י"א כסלו תשע"ו - 21:05 23/11/2015
גודל: א א א
יהודים ממתינים בכניסה להר הבית (יהודה גליק הליבה)
יהודים ממתינים בכניסה להר הבית (יהודה גליק הליבה)

בעקבות הפרסומים על הנוהל המפלה החדש בהר הבית הודיע היום השר גלעד ארדן ש"לא תהיה שום הגבלה מראש על מספר המבקרים בהר הבית" ואף "אין חובה לתאם מראש את הביקור בהר הבית".

אלא שמשטרת הר הבית מודה שמגבלה מספרית כזו אכן קיימת. השוטרים בעמדת הרישום טוענים שמספר היהודים שהמשטרה תאפשר להם להירשם ליום עומד על 60 בלבד. ואף מאיימים שאם הרישום יהיה מלא, לא יינתן ליהודים נוספים להכנס. אם כי הם מודים שיש לקצינים סמכות לחרוג ממנה אם ירצו.

עמוד הטוויטר של השר ארדן (צילום מסך)

"לא תהיה הגבלה מראש על מספר המבקרים בהר הבית", צייץ השר ארדן בדף הטוויטר שלו. השר הוסיף כי "המשטרה תעשה כל שביכולתה כדי לאפשר כניסה ולאבטח כמה שיותר מבקרים במהלך שעות הפתיחה של ההר".

בציוץ נוסף הבהיר ארדן ש"למען הסר ספק - אין חובה לתאם מראש את הביקור בהר הבית. המשטרה המליצה לתאם את הביקור רק בכדי לחסוך זמן המתנה מיותר בתור לכניסה להר".

פעילי מקדש שהתקשרו לטלפון הרישום של משטרת הר הבית, הופתעו לגלות שבניגוד לדברי השר המשטרה מצהירה מפורשות על קבוצות בודדות שהיא מתכוונת לאפשר את כניסתם בכל יום. "רק 4 קבוצות ביום, ורק 15 יהודים בכל קבוצה" מסבירים השוטרים למתקשרים.

בהקלטות מקוממות של השיחות, השוטרים מודים באפליה שהמשטרה מבצעת נגד יהודים בהר הבית, בדגש על יהודים שיש להם סממנים יהודיים, כמו כיפה וציצית. בניגוד לתיירים לא יתאפשר ליהודים לשהות בהר במשך כל שעות הפתיחה אלא 40 דקות בלבד, ולדברי השוטרים המשטרה החליטה על הנוהל החדש כדי לחסוך מהיהודים עמידה בקור ובגשם בחורף.

ערבים בהר הבית (שלמה מור)

במטה ארגוני המקדש טוענים שהנוהל המשטרתי החדש בהר הבית מקבע אפלייה קשה של יהודים מול מוסלמים ואף מול תיירים מכל הדתות שמורשים לעלות להר הבית באופן חופשי ומיידי. רק יהודים מוקצבים מספרית, נאלצים להתקבץ לקבוצות, נדרשים להמתין שעות בתור מיוחד, וגם בהר מלווים על ידי אנשי וואקף ושוטרים העוקבים ומטרידים את היהודים במשך כל שהותם בהר.

הנוהל החדש יקשה עוד יותר על הגעת יהודים להר הבית, טוענים במטה ארגוני המקדש. יהודים ייאלצו להירשם מראש, מי שיגיע ללא הרשמה עלול להיתקל במכסה מלאה, ומי שיאחר את שעת התור שלו כפי שקורה במציאות הירושלמית ובפרט באיזור הר הבית, עלול למצוא את עצמו מסורב כניסה להר הבית.

במטה ארגוני המקדש ממליצים שלא לשתף פעולה עם הכרסום החדש בסטטוס קוו של היהודים בהר הבית. "גם אם זה יביא תועלת ליחידים, ייגרם מכך נזק לכלל העולים היהודים להר הבית", אומרים במטה ודורשים להשוות לגמרי את תנאי כניסת היהודים להר הבית, לפחות לתנאי כניסתם של תיירים ומבקרים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד