בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השר אריאל: "שיעבדו בימי חול ובלילות"

סערת הרכבת והשבת ממשיכה. נתניהו התייחס לנושא בישיבת הממשלה היום (ראשון). גורמים בליכוד אומרים כי הסיכויים לפיטורי כץ קטנים

  • א' אלול תשע"ו - 14:37 04/09/2016
גודל: א א א
נתניהו (קובי גדעון לעמ)
נתניהו (קובי גדעון לעמ)

על רקע הסערה הפוליטית בעקבות עבודות הרכבת בשבת, אמר היום ראש הממשלה בנימים נתניהו במהלך ישיבת הממשלה כי"מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל".

"אני רוצה להודות לך, שר הביטחון, אני שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים. המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב הזה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו מזה שנים רבות, אנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת - הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת - הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו, זה הכלל שימשיך להנחות אותנו" אמר נתניהו.

"אני מצפה בעניין הזה לשיתוף פעולה מלא מצד כל השרים. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות, לא לייצר אותן" הוסיף כשהוא רומז לעבר השר ישראל כץ.

שר החקלאות אורי אריאל אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי "הסיפור של הרכבת, זה סיפור של השבת. אפשר למצוא תחליפים ואפשר לארגן את זה יותר טוב. זה מה שיקרה. יותר משישראל שמרו על השבת - השבת שמרה על ישראל אמר השר, והוסיף: "יש אלטרנטיבות ופתרונות אחרים. עד לפני כמה שנים היו נוסעים באוטובוסים וזה היה מסודר".

לדבריו, "האוכלוסיה גדלה מעט מאוד וזה לא מה שמשפיע. טוב שיש רכבת ואדרבא, שיעבדו בימי חול ובלילות ויעשו מה שצריך. כל העולם יודע לשבות ביום השביעי - בודאי העם היהודי צריך לעשות כך".

בתוך הסערה העלו החרדים טענות כי יש לפטר את השר כץ מהממשלה. על פי דיווחים, גורמים בליכוד מוסרים כי החשש כי השר כץ יפוטר הינם קטנים על אף משבר האמון בין ראש הממשלה לשר כץ.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) התייחס היום למשבר הרכבת ואמר כי המצב שנוצר מביך את הממשלה. "לצערי מייצרים אווירה כאילו ראש הממשלה פועל נגד החיילים ורוצה לפגוע בתחבורה והשר כץ הוא בעצם הצדיק בשכונה". לדבריו, "שר התחבורה צריך לפתור את המשבר הזה בעצמו ולא ליצור לראש הממשלה בעיות. זה מביך את הממשלה ומביך את המפלגה שלנו".

עומסי תנועה כבדים נרשמו היום בשלהשיבושים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ בעקבות השבתת הרכבות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד