בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התיעוד חשף מה באמת התרחש במארב המשטרתי

מחדל משטרתי חמור נחשף. בחסות פעילות משטרתית מסוערבת המשותפת לשוטרים וערבים בגוש שילה תקפו הערבים נערים יהודים וזרקו עליהם אבנים

  • י"ד שבט תשע"ז - 08:30 10/02/2017
גודל: א א א

מחדל משטרתי חמור נחשף.המקרה ארע לפני מספר שבועות, במהלך פעילות מסוערבת של שוטרים כנגד יהודים בגוש שילה שבבנימין, אז נעצרו ארבעה נערים יהודים בחשד לתקיפת ערבים. אלא שמחדל משטרתי חשף כי הערבים שהגיעו עם השוטרים למקום, תקפו את נערי הגבעות.

התיעוד נחשף ממצלמות השוטרים, שם נראה כיצד השוטרים לא מגיבים ולא עושים דבר כאשר הערבים תוקפים את הנערים. המחדל החמור נחשף רק לאחר שהוגש כתב אישום כנגד הנערים היהודים וחומרי החקירה הועברו לעו"ד סיניה מוזס חריזי אשר מייצגת את הנערים מטעם ארגון חוננו. מהחומרים עלה כי כנגד הערבים נפתחה חקירה בחשד לתקיפה וכן כי קיים תיעוד של זריקות האבנים כלפי היהודים.

מכתב האישום שהוגש כנגד הנערים בשבוע שעבר, עולה כי שני ערבים ושני שוטרים ערבים לבושי אזרחי, הגיעו לשטח חקלאי בסמוך למאחז גאולת ציון, כאשר כעבור זמן מה ירדו למקום חמישה יהודים שיידו לעברם אבנים ודרשו שיעזבו את המקום. בשלב זה יצאו כוחות משטרה נוספים מהמארב ועצרו ארבעה מהצעירים היהודים.

מהתיעוד עולה כי במהלך האירוע החלו הערבים לזרוק לעיני השוטרים אבנים כלפי הנערים היהודים, ללא שהשוטרים מנסים לעצור בעדם. עוד התברר כי לכל אורך הדרך המשטרה הסתירה עובדות אלו מבתי המשפט.

למרות החריג שבעניין, לא טרחו השוטרים לציין את הדברים בדו"חות הפעולה אותם מילאו לאחר האירוע, וכן נציגי המשטרה לא הציגו את הדברים בדיונים השונים בבית המשפט. הדברים גם לא צוינו בכתב האישום שהוגש כנגד הנערים.

בתי המשפט הורו על שחרורם של שלושה מתוך ארבעת הנערים שנעצרו למעצר בית, ובימים אלו מחכים להחלטת בית המשפט בעניינו של הרביעי. מנגד, הערבים התוקפים כלל לא נעצרו ולא הוגשו כנגדם כתב אישום.

בעבר, בהכרעת דין שניתנה בעניין תושבים מאזור סוסיא שנעצרו בנסיבות דומות לאחר שבמחוז ש"י הפעילו מסתערבים שהתקרבו לישוב, קבעה השופטת חגית מאק קלמנוביץ כי הדבר מסכן את כלל המעורבים באירוע בצורה חמורה.

| "השוטרים העמידו את הנערים בסכנה"

"לא ניתן שלא לתהות על כך שתכנון המבצע העמיד בסכנה ממשית את שלומם ואף את חייהם של השוטרים. כל תקלה קלה, התפתחות לא מתוכננת אי הבנה בין המעורבים שהיתה גורמת להסלמה, והימצאות נשק חם בידי התוקפים, עלולה היתה להעמיד בסכנה של ממש את שלומם של השוטרים ושל כל המעורבים...", כתבה השופטת בהכרעת הדין.

עו"ד סיניה מוזס חריזי המייצגת את ההערים מטעם ארגון חוננו מסרה בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה, את העובדה שמי שכביכול הם "המתלוננים בתיק" תוקפים את הנערים היהודים בחסות המשטרה בעוד שהמשטרה מסתירה את התקיפה ומנסה לצייר את האירוע כחד צדדי. אני קוראת למשטרת ישראל למצות את הדין עם האחראים למחדל".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד