בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התלבטתי שנייה-שתיים והבנתי שאין ברירה"

אלאור טען בפני השופטים שהוא ירה כי חשש ממטען. בהמשך, צפויים פרקליטיו להביא כעדי הגנה מפקדים בכירים במילואים • עדכונים שוטפים

  • י"ח תמוז תשע"ו - 09:17 24/07/2016
גודל: א א א
אלאור אזריה מובל לדיון בעניינו (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)
אלאור אזריה מובל לדיון בעניינו (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

לאחר סיום שלב עדותם של עדי התביעה הצבאית, לוחם חטיבת כפיר אלאור אזריה מתייצב הבוקר (א') על דוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו.

שלושה ימים נקבעו למתן עדותו של אלאור והם יכללו דברים שיאמר בפני השופטים ושאלות של התובע עליהן יצטרך אלאור להשיב.

קו ההגנה המרכזי של צוות ההגנה של אלאור, עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק, הוא שהיה בזירה חשש מפני המחבל וכי אלאור חש סכנה ולכן ירה לעברו במטרה לנטרלו באופן מוחלט.

אלאור צפוי להעלות היום טיעון נוסף שלא הוזכר עד כה במשפט, והוא שהמ"פ תום נעמן סטר לו לאחר הירי מספר פעמים במהלך התשאול הראשוני בשטח. אלאור צפוי לטעון שכבר בזירה הוא התריע בפני החיילים ובפני מפקדו שיש חשש ממטען על המחבל וכן סיכון נוסף מהסכין שהייתה בסמוך אליו.

בהמשך, צפויים פרקליטיו להביא בכירים בצבא בעבר כעדי הגנה בנסיון להציג בפני השופטים את המורכבות הרבה הקיימת בזירה כמו זו של זירת פיגוע הדקירה בחברון. כמו כן, צפויים עורכי הדין להציג אירועי ירי דומים לעבר מחבלים שארעו בעבר והסתיימו ללא כל הליך פלילי נגד החייל היורה, זאת בנסיון להוכיח את טענתם העקרונית שהמערכת הצבאית הפכה את אלאור ל"שעיר לעזאזל" וההליך המשפטי נגדו אינו הוגן.

אזריה הקדים בעדותו וסיפר על משפחתו, תפקידו הצבאי ורקע לחייו. בשלב מסוים הגיע אזריה בעדותו לאירוע עצמו, לירי לראשו של המחבל ולחשש ממטען.

"אני לוקח את הנשק, נותן למי שהיה לידי את קסדה, דורך את הנשק. צועק "זוזו", מכניס בין כוונות ובמרחק של שבע עשר מטר יורה במחבל כדור לכיוון הראש" אומר אזריה בעדות. "מנטרל את המחבל כדי להציל חיים של מי שנמצא בזירה.המחבל השני היה עם חולצה דקה לא משהו שמעורר חשד. לעומת המחבל שעליו מעיל מנופח שחור מנופח יותר מהרגיל. לידו אני רואה סכין קרובה".

"אני רואה שאננות גדולה ולמרות כל הצעקות הלבוש של המחבל הסכין וזה שביצעו כבר פיגוע. כולם יודעים על ההתרעה והולכים בצורה לא מובנת למרות הצעקות".

"המפקדים שאננים לא מתייחסים בכלל למחבל. המ"פ עמד מעליו, מדבר בקשר, לא רואה מה קורה בזירה. שאננות מוחלטת של המפקדים. לא מתנהגים כמו שמצופה ממפקד". על רגע הירי אומר אזריה: "תוך כדי השתלשלות הדברים רצים לי הדברים בראש. אני מבין שיש פה סכנה מיידית וממשית לחיי האנשים בזירה. יקח את הסכין וידקור או ילחץ על מתג המטען.ברגע שאני מזהה ומבין את הסכנה אני פועל. לפני הירי מתלבט שנייה שתיים ומבין שאין ברירה ויורה לו כדור בראש".

"היו מספיק סימנים שיכול להיות עוד אירוע היה לו אמצעי כוונה ויכולת ואנשים לידו נמצאים בשאננות. בשטח אין לך זמן כל על לדבר שניה אתה חי, שניה מת.אני מבין שכל דקה חשובה אין לי זמן לדבר עם מישהו חוץ משאני צורח זוזו". אזריה הוסיף כי: "הסמל סיפר לי שהיה אירוע שמחבל עם חגורה נאזק והצליח ללחוץ על המתג עם הסנטר ופגע באנשים".

אזריה מעיד על מה שקרה לאחר הירי: "פעם ראשונה שאני יורה במחבל מבולבל ולחוץ. אחרי הירי המ"פ צועק 'מי ירה?' אני עונה אני. הוא בא צורח עלי מה אתה עושה? אתה דפוק. מביא לי שתי סטירות.שואל אותי למה עשית את זה? אני מסביר לו - חשתי סכנה. הסכין, מנסה להגיד לו על המטען והוא לא נותן לי לסיים.זה מ"פ שהאמנתי בו שהייתי אמור ללכת אחריו בקרב הוא יודע כמה עשיתי בשבילו. אני לא מבין למה הוא התנהג אלי ככה מול כולם".

"המפקדים אמרו בשלב מקודם להורים 'אנחנו כמו ההורים שלהם, אל תדאגו'. מסתבר שזה שקר וברגע שהייתי צריך את החיבור הזה תוקפים אותי, נותנים לי סטירות.לא אכפת להם בכלל מה קורה ברגע זה אני מאבד אמון במ"פ. אין לי מה לדבר איתו בכלל אתה מסביר, לא סתם יורה. הוא לא מקשיב. אין לי מושג מה עובר לו בראש".

"מגיע אלי אזרח לוחץ לי את היד אומר לי כל הכבוד. מגיעה אזרחית בדמעות אומרת תודה רבה.הצלת את הילדים שלי הם היו בחוץ באותו זמן.אני הולך לשטוף את הידיים שלי מהדם. מדבר עם אבא שלי מרגיע אותו שהכל בסדר. אבא שלי אחרי כמה אירועי לב והשתלת כלייה אז הרגעתי אותו שלא ידאג".

(עודכן 12:01)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד