בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התנהגות השוטרים נתנה למחבל כוח"

נער שתועד מתעמת עם המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בירושלים מדבר על האירוע. "אם השוטרים היו מעמידים את המחבל במקום אולי היה נמנע הפיגוע הזה"

  • אברהם שפירא
  • י"ד תשרי תשע"ז - 14:22 16/10/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר TPS)
זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר TPS)

בתחילת שבוע שעבר, לאחר פיגוע הירי הרצחני בירושלים שבוצע על ידי מוסאבח אבו סביח ערבי מירושלים, פורסם סרטון בתקשורת הערבית בו נראה עימות של "מתנחלים" עם המחבל בשערי הר הבית. בתיעוד נראים חילופי דברים בין יהודים למחבל כשבתווך שוטרים שהחליטו לנקוט צד ולהרחיק את היהודים מהמקום.

נזכיר, כי לחובתו של המחבל, שלימים רצח שוטר מג"ב ואישה נווספת סמוך לגבעת התחמושת ונהרג בחילופי ירי עם המחבלים, עמדו שבע הרשעות שונות, בין היתר בגין התפרעויות ותמיכה בארגון טרור. המחבל, בשנות ה-30 לחייו, שוחרר במקום ואילו הנער שהתקוטט עימו מילולית, בן 15 בלבד, הורחק מהמקום.

בשיחה עם הקול היהודי סיפר הנער שתועד מתעמת עם המחבל על פרטי האירוע, ואמר כי השוטרים הפנו את המאמצים כנגד היהודים. "עשינו סיבוב מסביב לשערי הר הבית בתשעה באב" מספר י'. "שוטרים שהלכו אתנו התחילו להילחץ ולמנוע ממנו להתקרב לשערי ההר. בשלב מסוים הגיעו חמישה צלמים והמחבל הזה ימ"ש שדחף אותי וקילל". לדבריו, "היו שם מלא שוטרים והערבים התחילו להשתולל אך השוטרים דחפו אותי משם, למרות שהמחבל דחף וקילל כמו שרואים בסרטון".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

לדברי י', התנהגות השוטרים כלפי הקבוצה לא פסקה ואלו דחפו אותם והשתמשו באלימות כלפיהם עד שהם הגיעו לכותל המערבי של הר הבית "ושם גם לא נתנו לנו להיכנס בלי סיבה".

"במקום לתפוס את המחבל התעצבנו עלינו. זה חמור מה שהשוטרים עשו, כשהערבי רואה שהוא משתמש באלימות והמשטרה נלחצת ופועלת כנגד יהודים אז הוא משתמש ביותר אלימות. התנהגות השוטרים נתנה להם כוח" הוא אומר, ומוסיף: "עצם זה שנותנים לבן אדם כזה להסתובב חופשי למרות שהוא מועד לפורענות זו כבר בעיה. זו לא פעם ראשונה שזה קורה, צריך לעצור אותו מראש".

| "אם השוטרים היו נוהגים אחרת אולי היה נמנע הפיגוע"

"יש מצב גדול שאם השוטרים היו מעמידים אותו במקום היה יכול להימנע פיגוע. זה גם חילול השם גדול. כל מדיניות המגננה הזאת וחוסר התגובה של המדינה זה נותן כוח לערבים. מה שעשו אתנו שם זה לא צדק. כל ההתנהלות של המשטרה באזור הר הבית, ישר קופצים על היהודים וערבים משתוללים. זה נותן להם כוח ואומץ".

לדברי י' התנהלות המדינה בהקשר הביטחוני "לא נורמאלית. הם לא מגיבים. אם הורגים את המחבל שביצע פיגוע הם עושים טובה. זה שבכלל יש מחבלים שהרגו יהודים והם בחיים זה טעות. ודווקא מול היהודים נלחמים כל הזמן. אני בעצמי קיבלתי לפני שלושה שבועות צו מנהלי עם עוד חברים שלי. ערבים כמו המחבל הסתובבו חופשי ואנחנו מוגבלים בצווים מנהליים, הרחקות ומעצרי בית ליליים. זה פשוט הזוי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד