בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התרגיל המשפטי שעשו המורחקים המנהליים

כוחות משטרה ושב"כ גדולים פשטו על המתנ"ס בנוף איילון ועצרו מורחקים מנהליים בחשד שהפרו את הצו שהוצא נגדם. אולם מתברר כי המורחקים התכוננו מבעוד מועד וכיסו עצמם משפטית

  • יח"צ
  • י"ב אלול תשע"ה - 21:30 27/08/2015
גודל: א א א
הכינוס בנוף איילון, היום (ארגון חוננו)
הכינוס בנוף איילון, היום (ארגון חוננו)

כוחות גדולים מאוד של משטרה בפיקודו של מפקד תחנת רמלה, יחד עם אנשי המחלקה היהודית בשב"כ, פשטו אחר הצהריים (ה') על המתנ"ס בישוב נוף איילון, בו התקיים כינוס בנושא גל הצווים המנהליים שניתנו בימים האחרונים לפעילים בגבעות ובמאחזים ביהודה ושומרון.

השוטרים עצרו חמישה מהמשתתפים, כולם כאלו אשר קיבלו צווי הגבלה מנהליים, וזאת בטענה שהפרו את איסור יצירת הקשר המופיע בצו, ואוסר עליהם ליצור קשר עם חלק מהמשתתפים בכנס.

אולם מתברר כי המורחקים דאגו שלא לעבור על החוק וישבו מאחורי מחיצות וכך לא הפרו את איסור יצירת הקשר שהוטל עליהם. הם הקפידו בכל משך האירוע לא ליצור קשר עם אלו שנאסר עליהם לפגוש בשל הצו.

הכינוס בנוף איילון, היום (חוננו)

למרות זאת חמשת העצורים, אחד מהם נשוי ובעל משפחה, נלקחו לחקירה ובסיומה יחליטו במשטרה האם להתעקש ולהביאם לבית משפט על אף שלכאורה לא עברו על החוק.

יש לציין כי בכנס עצמו השתתפו רבנים ואיש ציבור ובהם פרופסור הלל וויס, הרב יואל שוורץ ממקימי הנח"ל החרדי, ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין וברוך מרזל, עו"ד יצחק בם ועו"ד איתמר בן גביר, מאיר ברטלר ואנשי ארגון המשפטי 'חוננו'. לאחר פשיטת המשטרה הגיע למקום רב הישוב נוף איילון הרב גדעון בנימין במטרה לחזק את משתתפי הכנס.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מה שהתרחש היום מזכיר משטרים חשוכים. המשטרה והשב"כ מקדישים כוחות אדירים בכדי להציק לצעירים אוהבי העם והארץ, והנה התברר כי לא היתה כל עילה חוקית למעצרם שכן הושמו מחיצות והצעירים לא יצרו קשר אחד עם השני. אנחנו מציעים למפקד משטרת רמלה שהגיע לשטח יחד עם כוחות כה גדולים, להשקיע בטיפול בפשיעה המשתוללת במרחב עליו אמונה תחנת המשטרה שבפיקודו, ולא ברדיפת יהודים".

שוטרים מקיפים את מבנה בו נערך הכינוס, היום (חוננו)

עו"ד איתמר בן גביר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בכמות כוחות שלא מביישת הערכות לכניסה ללבנון אבל לצערי זו היום המדיניות של ממשלת ישראל רדיפת הטובים שבבחורנו. מכל מקום התרגיל שנעשה עוד יילמד בבתי ספר למשפטים, לא הייתה כאן הפרת צו וחבל על כל האנרגיה של המשטרה".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג חלק מהעצורים מסר בתגובה: "משטרת ישראל ממשיכה להשקיע מזמנה ומרצה ברדיפת צעירים יהודיים במקום למגר את הפשיעה ברחובות הארץ .חבל שכך ונקוה שהמינוי החדש יביא איתו רוח חדשה גם בנושא זה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד