בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זינוק במספר העולים בטהרה להר הבית

במטה ארגוני המקדש מספרים על גידול בעולים להר במהלך הפסח

  • כ"ג ניסן תשע"ז - 08:52 19/04/2017
גודל: א א א
יהודים בהר הבית בטהרה (המטה המשותף)
יהודים בהר הבית בטהרה (המטה המשותף)
במטה ארגוני המקדש מדווחים על עלייה במספר היהודים שעלו להר הבית בטהרה במהלך חג הפסח והתקופה שקדמה לו, למרות שמספר ימי חול המועד השנה היו מועטים יחסית לשנים האחרונות.
במטה מדווחים על זינוק של 35% אחוזים במספר היהודים בהר הבית לעומת אשתקד, ושיא של עולים יהודים בטהרה ליום אחד מאז שחרור הר הבית.
לפי נתוני המטה, למעלה מאלף שלוש מאות יהודים עלו לרגל להר הבית בימי החג עצמו, וכמעט אלף ושבע מאות, בחישוב כולל עם ערבי החג ואיסרו חג.
במטה אף מספרים על שינוי מסויים המורגש במדיניות המשטרה, אשר לדבריהם מתבטאת ביחס עוין פחות לעולים להר, ואף התחשבות בצרכיהם והכנסת קבוצות במקביל ובמספר עולים גדול יותר בכל קבוצה.
יחד עם זאת המשטרה עדיין אוסרת להתפלל בהר, וזאת בהוראת ראש הממשלה, ומרחיקה ממנו יהודים המעיזים להביא סממן דתי בביקור בא.
במטה מדווחים כי השנה נערכה המשטרה בצורה טובה יותר והרחיקה מהר הבית פורעים מוסלמים שהתכוונו להפריע לביקורי היהודים בהר.
בשער הכניסה להר אף הרשתה המשטרה להעמיד דוכן של מטה ארגוני המקדש עם כיבוד קל לממתינים לעלות ההרה. שלט ברוכים הבאים חגיגי קיבל את העולים, והשוטרים אף חילקו כרטיסי ברכה לעולי הרגל.
במקרה אחד בחג נסגר הר הבית בפני הממתינים בעקבות זינוק חד במספר העולים,וכחמישים ממתינים הוחזרו ריקם בפחי נפש. גם מבין אלו שזכו ועלו, לא כולם הורשו לקיים הקפה מלאה. המשטרה הפיקה לקחים, הגדילה את מערך הכוחות ובפיקודו של מפקד המרחב דורון תורג'מן שירד לשטח הועלו כמות היהודים בכל קבוצת כניסה עד 44 לקבוצה. "בעוד שבשנה שעברה מקרים כאלו חזרו על עצמם שוב ושוב מתוך זלזול בעולים, השנה קצין הבידוק החדש אף כיבד את העולים בלביבות מביתו", סיפרו העולים.
במשך כל ימי חול המועד התקיימו תפילות וותיקין של העולים בעמדת המשטרה, כולל קריאה בתורה בספר תורה שהוכנס למקום. בשעת הצהריים התקיימו שם תפילות מנחה, ורבנים רבים השתתפו בתפילות ובעליות להר. ביניהם הרב צפניה דרורי, ראש הישיבה ורבה של קרית שמונה, הרב יצחק ברנד רבה של קהילת בני-עליה, הרב ישראל אריאל רבה של מכון המקדש, הרב יצחק לוי מרבני ישיבת הר עציון, וממדריכי הר הבית המפורסמים, הרב גור גולן ראש ישיבת הר ברכה, הרב שמואל מורנו, הרב עזרא שבט, הרב אלישע וולפסון מחבר ספר "לשכנו תדרשו", הרב חברון שילה מרבני ישיבת עתניאל, הרב שלומי בדש ועוד.
במטה ארגוני המקדש מציינים כי ההתפתחויות החיוביות בהר הבית נזקפות לזכותם של השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל, מפקד המחוז יורם הלוי ומפקד המרחב שמאז כניסתם לתפקידם עמלים על סילוק המפריעים מהר הבית, ושיפור עליית היהודים בכל מה שנתון לסמכותם.
לעומת זאת, מלשכת ראש הממשלה עדיין מנשבת רוח של פחד וחשש מסיכונים. בהתאם לכך מונע ראש הממשלה עליית חברי כנסת להר הבית, ולפי דרישתו עוצרת המשטרה כל נסיון תפילה של יהודים במקום. אולם יש לציין שגם בתחום הזה ניכר שינוי לטובה. במשך כל ימי החג הוצאו 9 מתפללים יהודים מן ההר, לעומת 43 בפסח המקביל אשתקד.
"יש עוד הרבה מה לשפר גם בהר עצמו וגם בשער הכניסה העלוב כיום. אפילו הלחץ על העולים בתחומי ההר לא פסק כליל", אומרים במטה ארגוני המקדש, עם זאת, מעודדים שם מגישתה החדשה של המשטרה ונסיקת מספר העולים. "אם קצב העולים ימשיך ויגבר כך, כל מערך העליות להר הבית ישתנה, העליה תהפוך לחופשית, ודחיקת העולים לצאת כדי לאפשר כניסה לקבוצה הבאה תיפסק. מכאן הדרך לתפילות, לחידוש העבודה, ואחר כך גם לבנין בית המקדש, תהיה כבר הרבה יותר קצרה מאשר הדרך הארוכה בה צעדנו עד היום", אומרים במטה המשותף של ארגוני המקדש.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד