בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זית רענן: המנהל האזרחי הורס בתי מגורים

הרקע: סכסוך מתמשך בין המועצה והישוב נריה לבין התושבים

  • א' אייר תשע"ז - 13:41 27/04/2017
גודל: א א א
תושב מתבצר על גג ביתו בזית רענן (אהוד אמיתון TPS)
תושב מתבצר על גג ביתו בזית רענן (אהוד אמיתון TPS)

כוחות מנהל אזרחי מלווים בכוחות משטרה, הגיעו הבוקר (ה') יחד עם כלים כבדים לשכונת זית רענן הסמוכה לישוב נריה, וזאת במטרה להרוס מספר בתי מגורים של תושבים.

סוכנות TPS דיווחה כי נכון לשעות הצהריים הרסו הכוחות מבנה אחד לא מאוכלס, פינו מבנה נוסף ונמצאים במגעים עם בעליו המסרב לרדת מגג המבנה, וצפויים להרוס עוד בית אחד לפחות בו נמצאים תושבים. כמו כן דיווחו התושבים על הרס חממות של משפחה ממקימי זית רענן.

הרקע להרס הוא סכסוך של מספר שנים בין הישוב נריה ומועצת בנימין, לבין תושבים בשכונת זית רענן הסמוכה לישוב. בזית רענן אומרים כי ראש מועצת בנימין אבי רואה הוא זה שקידם את ההרס היום.

מועד היישוב זית רענן נמסר לסוכנות TPS: "אחרי הכישלון בתשעת הבתים בעפרה ובעמונה, היום הוכח סופית כי ההנהגה של מועצת בנימין ומועצת יש"ע פשטה את הרגל. אבי רואה פנה ישירות למינהל האזרחי בלחצים אדירים לממש צווי הריסה ישנים של תושבי זית רענן, ממש כמו אחרון אנשי "שלום עכשיו", וזאת אפילו בניגוד להחלטת ועדת התכנון והבנייה שלו עצמו.

במקום להצדיע למשפחות שנאחזות בזית רענן כבר 16 שנה ונשכבו על הגדרות , למרות כל הקשיים, ובמקום לשבת איתם יחד ולתכנן איתם יחד את התפתחות היישוב, הם בחרו היום לפעול מאחורי הגב, במסורת הקומבינות המוכרות מגוש קטיף, ולהרוס מבנים של משפחות מותיקי היישוב, והכל כדי לקדם אינטרסים של נדל"ן בגבולות הצרים של תחום המושב, למרות שאין בכלל שום אופק של אישור תכניות במקום.

אבי רואה כשל היום שוב במבחן המנהיגות. מי שלא יכול לדבר עם התושבים החלוצים של המועצה שלו, מי שלא מסוגל לשמור על האינטרסים של ההתיישבות בעמונה ובעפרה, לא מסוגל להיישיר מבט ל-29 הנפשות שאת ביתם הוא רוצה להרוס, מי שמשתף פעולה עם המינהל האזרחי כדי להרוס ליהודים, אינו מתאים להנהגה! זו המתנה שקיבלנו לכבוד ר"ח אייר, ערב חגיגות 50 שנה להתיישבות!".

מהמוא"ז בנימין והישוב נריה נמסר לסוכנות TPS בתגובה לטענות: "מספר משפחות השתלטו על שכונת זית רענן בישוב נריה והחלו לבנות ולפעול שם כרצונן בניגוד לעמדת הישוב.

המועצה רואה את עצמה, מחויבת למנוע הפקרות ואנרכיה ומכוון שהם לא היו מוכנים לשום פשרה, כל נסיון של הישוב והמועצה להגיע איתם להסכמה נכשל. הישוב נמצא בהליך אישור תב"ע, ההשתלטות האנרכיסטית של מספר משפחות פוגעת בתהליך ולכן הנושא עלה בוועדת התכנון של המועצה ושם התקבלה החלטה לממש את ההסדרה".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד