בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חדר לשטח אש ונפצע - צה"ל יפצה

. כעת יאלצו בצה"ל לפצות בלמעלה מ- 800,000 ש"ח בדואי שנכנס לשטחי האימונים ונפצע מפגז

  • כ"ז ניסן תשע"ג - 16:12 07/04/2013
גודל: א א א
בדואי רוכב על טרקטורון בשטח אש (רגבים)  (רגבים)
בדואי רוכב על טרקטורון בשטח אש (רגבים) (רגבים)

השופט עידו רוזין מבית משפט השלום בבאר שבע קבע כי צה"ל ישלם סכום של 853,561 ₪ לבדואי תושב הדרום שנפצע מנפל פגז כשנכנס לשטחי אש של צה"ל.

לפני כתשע וחצי שנים נכנס עלי אבו גלידאן, אז כבן שלושים, לתוך שטח אימונים המוגדר כשטח צבאי סגור סמוך לבסיס שבטה שבאיזור שדה בוקר.

אבו גילדאן נפצע כתוצאה מפיצוץ נפל של פצצת מצרר ונגרמה לו נכות של כשבעים אחוז. במהלך המשפט דן בית המשפט בכוונתו של הבדואי כשנכנס לשטח ובדק האם צה"ל הציב שילוט מתאים באיזור המורה על הסכנה המיוחדת שכן הפיצוץ אירע בשטח מצרר המוגדר בידי צה"ל כממוקש ומסוכן במיוחד וזאת משום שבאיזור נעשים אימונים בירי פצצות מצרר המפזרות עשרו פצצות קטנות שרבות מהן אינן מתפוצצות ומוגדרות כנפל.

בצה"ל טענו כי אבו גילדאן ביקש לגנוב מתכות משטח האימונים ועל כן אין הם אחראים למה שאירע לו, אך לא טרחו לבסס את טענתם. אבו גילדאן מצדו טען כי הגיע לחפש גמלים שאבדו לו וטען כי כלל לא ידע שמדובר בשטח צבאי סגור על אף שהוא מתגורר במקום שנים רבות. לחיזוק טענתו הוא הביא עדים, מה שגרם לבית המשפט להעדיף את גרסתו על פני זו הצה"לית.

במהלך המשפט העידו קב"ט הבסיס ופקח של הסיירת הירוקה ואמרו כי הבדואים נכנסים עם עדרים באופן חופשי לשטח האימונים וכי השלטים המסמנים את השטח נפלו או נגנבו בידי בדואים.

בית המשפט קבע כי השטח לא היה מסומן בצורה מספקת, הטיל על צה"ל את האחריות לנזק הגופני של אבו גילדאן והורה לפצותו בסכום הגבוה.

בשטחי האימונים של צה"ל עושים הבדואים כבתוך שלהם, גונבים תחמושת וציוד כראות עיניהם וצה"ל אינו עושה דבר. כעת יאלץ צה"ל, המחפש היכן לקצץ מתקציב הבטחון הגדול, להעביר סכום נכבד עבור בדואי שנפגע, בשל אי אכיפת החוק בידי הרשויות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד