בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חובה: מערכת מניעה לשכחת ילדים ברכב

הועדה אישרה מספר שינויים בתקנות התעבורה, הכוללים התקנת מערכות התרעה על שכחת ילדים ברכב, שימוש ברכב זעיר, ושימוש בהתקן עם מנוע חשמלי לכיסא גלגלים

  • כלב אליהו
  • ז' כסלו תשע"ז - 14:26 07/12/2016
גודל: א א א
רכבים בכביש. אילוסטרציה (יהודה פרל)  (יהודה פרל)
רכבים בכביש. אילוסטרציה (יהודה פרל) (יהודה פרל)

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל אישרה אתמול (ג') מספר שינויים בתקנות התעבורה. השינוי הראשון הוא חיוב של התקנת מערכות התרעה על השארת ילדים ברכבי הסעות תלמידים. לדברי מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, משה ויצמן, המערכת שתתוקן ברכבי הסעת תלמידים הינה מערכת המחייבת לבצע סריקה ברכב, ועלותה היא 500-1,000 ליחידה. המערכות מסוג זה יותקנו בכ-17,000 רכבי הסעות תלמידים הפועלים כיום וחובת ההתקנה תחל בעוד כ-4 חודשים.

סמנכלי"ת אגף מדיניות ממשל וקשרי חוץ בארגון "בטרם", גלית גלעד, העירה כי רוב מקרי שכחת הילדים התרחשו ברכבים פרטיים ולא ברכבי ההסעות. לדבריה: "מתוך 80 מקרים השנה רק אחד נשכח ברכב הסעות. לשים על זה דגש על זה יפה, אבל הילדים המתים נשכחים ברכבים פרטיים", ח"כ איתן כבל, יו"ר הועדה הצהיר כי בכוונתו לטפל בנושא שכחת הילדים ברכבים הפרטיים בטרם יסתיים מושב החורף הנוכחי.

שתי החלטות נוספות שהתקבלו בוועדה קשורות לשימוש בהתקן עם מנוע חשמלי לכיסאות גלגלים. כיום, אנשים רבים הנצרכים לשימוש בכיסא גלגלים, זקוקים לאדם נוסף שיסייע להם בהנעת הכיסא. ההתקן החשמלי שאושר, יפתור אותם מתלות באדם הנוסף שידחוף את הכיסא. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא העיר וטען, כי גם אנשים בריאים ישתמשו בו, וזה יוביל לפיקוק המדרכות. התקנה שאושרה במסגרת זו כוללת התקן חשמלי שילד עם מוגבלות מגיל 14 יוכל להשתמש בהתקן, כמו גם כל אדם המשתמש בכיסא גלגלים מגיל 16 ומעלה, מהירות ההתקן תוגבל ל-12 קמ"ש. תקנה זו תיכנס לתוקף לאחר 90 יום מאת הפרסום ברשומות.

התקנה האחרונה שאושרה במסגרת זו, עוסקת בשימוש ברכב זעיר. הרכב הזעיר הוא כלי תחבורה שנועד לשימושים "קטנים". לדברי מנהל אגף הרכב, הרכב הזעיר הוא רכב קטן ממדים, היכול להגיע למהירות של 50 קמ"ש בלבד והוא יוכל לנוע אך ורק בדרכים עירוניות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד