בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוסלו בכירים בזרוע הצבאית של חמאס

ראאד אל עטאר שהיה מהאחראים על חטיפת שליט חוסל יחד עם בכיר נוסף בשם מחמד אבו שמאללה שהיה אחראי בזרוע הצבאית של חמאס על דרום הרצועה

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ה אב תשע"ד - 07:30 21/08/2014
גודל: א א א
ראאד אל עאטר (משמאל) עם גלעד שליט (צילום מסך)
ראאד אל עאטר (משמאל) עם גלעד שליט (צילום מסך)

חמאס מדווח כי שלושה בכירים של הזרוע הצבאית חוסלו בתקיפה ברפיח הלילה. בראש המחוסלים נמצא ראאד אל עאטר, מח"ט רפיח שהיה מעורב בחטיפת גלעד שליט ואף החזיק בו תקופה מסויימת. בנוסף חוסלו מוחמד ברהום ומוחמד אבו שמאללה. אל עאטר היה בין המועמדים להחליף את מוחמד דף במידה ואכן נהרג. בתקיפה ברפיח ישנם הרוגים נוספים שהיו באזור המבנה שהותקף.

צה"ל פרסם את קורות חייהם של אל עאטר ואבו שמאללה, שניהם מעורבים בפיגועים רבים מספור.

מחמד אבו שמאללה (40), מפקד חמאס הבכיר ביותר בדרום רצועת עזה ("אלוף פיקוד דרום" של חמאס-אחראי על כל איזור רפיח וחאן יונס).

אבו שמאללה החל פעילותו יחד עם מוחמד דיף וראאד עטאר לפני למעלה מ-20 שנה.מאז, היה מעורב באופן ישיר בביצוע ואכוונת עשרות פיגועים קשים בהם:

תשנ"ד -רציחתו של קצין צה"ל בפיגוע משיכה באיזור רפיח.מעורבות בפיגועי מנהרות תופת בהם נהרגו ונפצעו חיילים כדוגמת מנהרת התופת במוצב "אורחאן" ובמוצב JVT בשנת תשס"ד, בהם שישה חיילים נהרגו ונפצעו למעלה מ-10.היה מעורב בהכוונת פיגוע תופת במעבר כרם שלום בתשס"ח במסגרתו נעשה שימוש בג'יפים ממולכדים. 13 חיילים נפצעו.

אבו שמאללה הינו מאדריכלי הפיגוע במהלכו נהרגו 2 חיילים ונחטף גלעד שליט.במהלך "צוק איתן" היה מעורב בהוצאה לפועל של חדירת 13 מחבלי חמאס דרך מנהרה בגזרת סופה.

ראאד אל עטאר (40),מח"ט החמאס בדרום הרצועה ומבכירי הזרוע הצבאית של חמאס.

עטאר הינו מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות של החמאס.עטאר נטל חלק בשנים האחרונות בשורה של פיגועים קשים אשר כתוצאה מהם נהרגו ונפצעו חיילי צה"ל, בהם:

בתשנ"דהשתתף עטאר באופן אישי בפיגוע ירי בגבול ישראל מצרים בו נהרג קצין צה"ל. בתשס"אתכנון והוצאה לפועל של ניסיון לפוצץ את מוצב "טרמית". כתוצאה מהפיצוץ נפצעו 4 חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. שנה לאחר מכןהשתתף בתכנון פיגוע חדירה למוצב "אפריקה" סמוך לכרם שלום בו נהרגו 4 חיילי צה"ל.

אל עטאר תכנן ופיקד על הפיגוע במהלכו נהרגו 2 חיילים ונחטף גלעד שליט. הוא צולם כשהוא מוביל את שליט ביום שחרורו.

עטאר עומד בראש חטיבת רפיח אשר הרגה וחטפה את סגן הדר גולדין הי"ד והיתה מעורבת בתקריות נוספות מהן נפגעו חיילי צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד