בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חופש הביטוי": ועדת האתיקה לא התערבה

מספר תלונות כנגד ח"כים ערבים בעניין השמצת חיילים והצהרה לעלות להר הבית בניגוד להוראות, זכו לתשובה זהה ולאי התערבות מצד הוועדה, בשם "חופש הביטוי"

  • כ"ג סיון תשע"ו - 13:48 29/06/2016
גודל: א א א
אחמד טיבי. ארכיון
אחמד טיבי. ארכיון

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה של להתערב שמספר תלונות שהוגשו כנגד חברי כנסת ערבים - אחמד טיבי ומסעוד גנאים בעניינים שונים.

ועדת האתיקה קיבלה מספר קובלנות כנגד חבר הנסת אחמד טיבי בטענה שהשמיץ חיילי צה"ל במהלך דיון במליאת הכנסת בתחילת החודש החועזי הנוכחי.

"לקובלנות לא צורפה אסמכתה ונראה כי הכוונה היא לדברים שאמר במליאה חה"כ טיבי ביום 2 בנובמבר 2015 ביחס לחיילים אשר לטענתו הפשיטו אשה אשר נורתה ונהרגה על ידם, צילמו אותה והפיצו את התמונות בווטסאפ" נכתב במענה לפעיל הימין שי גליק. "ביחס לאירוע הנטען כינה חבר הכנסת טיבי את אותם חיילים "זבלים" ו"שפלים".

"ועדת האתיקה החליטה כי אמנם מדובר בביטויים קשים אך האירוע שלגביו נאמרו הדברים הוא גם לכאורה אירוע קשה ביותר, ולכן, ונוכח חופש הביטוי הרחב של חברי הכנסת, אין מקום להתערבותה של הוועדה" נחתם המתכתב בידי מנהלת ועדת האתיקה תמי בר.

במקרה נוסף, הגיש גליק קובלנה כנגד חבר הכנסת מסעוד גנאים, בטענה שהצהיר כי בכוונתו לנסות להיכנס להר הבית על אף החלטת ועדת האתיקה בענין זה. "ועדת האתיקה סבורה כי לא יהיה זה נכון לקבוע שעצם ההצהרה של חה"כ גנאים מהווה הפרה של כללי האתיקה וכי יש לראות את ההצהרה כחלק מהזכות הרחבה של חברי הכנסת לחופש ביטוי פוליטי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד