בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק המואזין אושר, אך בגרסה "מתונה"

סיעת 'ישראל ביתנו' תובעת את אישור החוק בגרסתו המקורית

  • כלב אליהו
  • ט"ז שבט תשע"ז - 18:23 12/02/2017
גודל: א א א

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') נוסח מתון של חוק המואזין שהוצע על-ידי הח"כים מוטי יוגב (הבית היהודי) ודוד ביטן (הליכוד). הנוסח שאושר כולל הטלת קנס על-סך 5,000 ₪ בלבד על בתי תפילה שיפעילו את מערכות הכריזה שלהם בשעות האסורות לפי החוק.

בניגוד להצעה הראשונית, שעות הכריזה האסורות הן רק שעות הלילה וליתר דיוק 23:00-07:00. אחת המטרות בהגבלת האיסור הייתה החרגה של צופרי השבת שאינם פועלים בשעות אלו. עם זאת, וועדת השרים לחקיקה החליטה כי לאחר אישור החוק בקריאה טרומית, יוחזר החוק לדיון נוסף בוועדה.

ואולם, סיעת 'ישראל ביתנו' דורשת להחזיר לשולחן את הנוסח המקורי של הצעת החוק. ח"כ רוברט אילטוב פרסם היום הודעה ובה נאמר כי "הודעתי לכל סיעות הבית, כולל לאלה המתנגדים, כולל סיעות מהאופוזיציה, שאנחנו מוכנים לבחון את כל הסוגיות. אנחנו לא מחפשים לפגוע בדת, (אלא) אנחנו מחפשים איכות חיים נורמלית ובריאה לכל תושבי מדינת ישראל". ח"כ אילטוב הוסיף ואמר כי הוא אינו מתכוון להמתין ללא סוף וכי הוא יעלה את הצעת החוק כאשר סבלנותו תפקע. לדבריו, כשם שמצפים מסיעתו להצביע עם חוקי הקואליציה על אף חוסר ההסכמה שלהם, כך הם מצפים מהקואליציה להצביע יחד עמם בחוק זה.

לעומת זאת, בסביבתו של ח"כ יוגב מסבירים כי לאחר הגשת ההצעה הראשונית, התעוררו התנגדויות רבות על-ידי סיעות הקואליציה, בעיקר על-ידי הסיעות החרדיות שדרשו ניסוח מחדש של החוק באופן שיחריג את צופרי השבת. לפיכך, הוצעה הצעה חדשה הכוללת הגבלה על עוצמת הדציבלים בשעות היום, ואיסור על הפעלת הכרוזים בשעות הלילה כאמור.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד