בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'חוק המואזין' בדרך לחקיקה

שתי הצעות חוק יידונו השבוע

  • ט' שבט תשע"ז - 10:19 05/02/2017
גודל: א א א

'חוק המואזין' יחזור בימים הקרובים לזירה הפוליטית כששתי הצעות חוק בנושא יעלו לדיון בכנסת.

הצעת החוק הראשונה בהקשר זה, היא הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) שפנה בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה, דוד ביטן, בדרישה להביא את הצעת החוק שלו לקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב. יו"ר הקואליציה הגיב לדרישתו ואמר "טרם התקבלה החלטה".

הצעת החוק של ח"כ אילטוב כוללת איסור גורף על שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה ולכן חברי הכנסת החרדיים התנגדו להצעת החוק הזאת בשל חשש לפגיעה בצופרי השבת הממוקמים בחלק גדול מעל המקרים מעל בתי כנסת. ראש הממשלה התומך בחוק פנה לח"כ אילטוב בעניין והוא הסכים לשינויים בחוק לאחר שהוא יעבור בקריאה טרומית.

במקביל, מוגשת הצעת חוק נוספת על-ידי ח"כ דוד ביטן עצמו ביחד עם ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי. על-פי הצעה זו, שתובא לוועדת השרים לענייני חקיקה כבר היום (א'), תיאסר הפעלת מערכות כריזה בבתי תפילה בין השעות 23:00-07:00 בלבד, אך הענישה תהיה מחמירה מאוד ותכלול קנסות הנעים בין 5,000-10,000 ₪ לעוברים על החוק. בנוסף לכך, תוגבל רמת הדציבלים המופעלים בבתי תפילה בהתאם לחוק הרעש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תומך אף הוא בחוק ואולם בלשכתו בחנו בתקופה האחרונה מספר אפשרויות נוספות לניסוח החוק, כך שההצבעה על החוק נדחתה פעמים רבות. לדברי נתניהו, אזרחים מכל הדתות פנו אליו בנוגע לעניין זה ו"על אף שמדינת ישראל מחויבת לחופש דת עבור כל הדתות, היא מחויבת גם להגן על אזרחיה מפני הרעש".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד