בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חייל מצהיר: "לא אתחשב במוסר הצבאי המעוות"

לאחר שהועבר מספר פעמים מהבסיס לביתו, הגיש חייל צה"ל מכתב למפקדו בו הוא מותח ביקורת על התנהלות צה"ל ומצהיר כיצד יפעל במהלך שירותו. "עמידה נאמנה על חוזק ותוקף האמונה"

  • אברהם שפירא
  • ח' שבט תשע"ה - 20:14 28/01/2015
גודל: א א א
חייל מוחה על תפיסת הישיבה ביצהר
חייל מוחה על תפיסת הישיבה ביצהר

מאז גויס אריאל זילבר לשירות צה"ל, הוא מועבר מבסיס החיול בתל השומר לביתו, כשהוא מידי פעם הוא נשפט לתקופת מחבוש קצרה ושוב נע בין בסיסי צה"ל. לאחרונה, הגיש זילבר מכתב למפקד הפלוגה בה הוא משרת בבסיס היחש"מ בבית אל, אורהיר אוחנה, בו הוא מפרט את משנתו בנוגע לצה"ל ומה הוא מתכוון לעשות במהלך שירותו הצבאי.

בתחילת המכתב כתב זילבר, כי "צבא ישראל המכונה, צבא הגנה לישראל, מתנהל באופן מעוות ובניגוד מוחלט לחוקי התורה", והחל לפרט מספר צורות התנהלות של צה"ל, שלדבריו מבטאים את "האופן המעוות" אותו ציין קודם לכן. בין היתר הוא מנה את מדיניות ההבלגה מול פורעים ערבים, מארבים שנועדו לדבריו נגד פעילי 'תג מחיר', תפיסת הישיבה ביצהר, גירוש יהודים, שויון בין יהודים וגויים ועירוב בין גברים לנשים. "אני לא רוצה להיות בצבא כזה!", כתב החייל. "אם בכל זאת יחליט מפקד כלשהו להחזיק אותי באלימות בצבא – אפעל לפי חוקי התורה בלבד ולא אתחשב במוסר הצבאי המעוות". מיד לאחר מכן, הוא הצהיר כיצד יפעל במהלך שירותו.

"כשיקחו אותי להפס"דים אני אסביר לערבים שהארץ רק של עם ישראל, ושאם הם ינסו להרוג יהודים הם ימותו, ולא ישחקו איתם באמצעים לפיזור הפגנות. כשיגידו לי לתפוס ישיבות אני אלך להרוס מסגדים שמשם יוצאת הסתה לפגיעה ביהודים... כשיגידו לי לגרש יהודים מהבית שלהם אני אלך לגרש כמה ערבים מהבית שלהם, ואם ישאירו אותי בבסיס כי לא ירצו שאני אהרוס להם את הפעילות – אז אסביר טוב לכל החיילים בבסיס שאסור להרוס בתים ליהודים ושצריך לטפל בערבים כמו שצריך. וכמובן שגם לג'יפים ולשופלים אני אסביר שהם צריכים לנוח ולאגור כוחות לקראת גירוש והרס בתי ערבים – ואין להם זמן (ויכולת) לעזור בהרס בתי יהודים" הוא קרץ במכתבו.

לאחר שהציג את המכתב למפקדו, קיבל הוראה לשוב לביתו ולחזור לאחר מספר ימים. כשהגיע לבסיס כפי שנתבקש, איים עליו, כך לטענתו, מפקד היחש"מ, ואמר לו כי במידה ולא "יתנהג יפה" הוא יישפט בעוון הסתה והמרדה. לאחר מכן, הוחלט שלא לשפוט את זילבר על עבירה זו.

בתנועת מתגייסים באמונה הגיבו לכתבה ואמרו, כי "דווקא בימים אלו, בהם במערכות הבטחון מתגלים כשלים בכל סוג של אמון בין אדם לחברו למשפחתו ולעמו, מאירים חיילים כמו אריאל את הדרך, תוך עמידה נאמנה על חוזק ותוקף האמונה".

שאלנו את דובר צה"ל האם נחקר החייל בעוון המרדה והאם מעוניינים בצה"ל לגייס חיילים המצהירים כדבריו של זילבר. "מדובר בחייל בעייתי אשר נשפט מספר פעמים במהלך שרותו", מסור מדובר צה"ל לקול היהודי. "יודגש כי החייל נשפט בגין סירוב פקודה ולא בעקבות המכתב המדובר כפי שנטען בכתבה". לשאלה השנייה לא התייחס דובר צה"ל.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד