בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיילים התלוננו: "חילול שבת לטובת תיירים"

חיילים התלוננו כי נאלצו לחלל שבת עבור תצוגה לתיירים שהגיעו לבסיסם

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ג אייר תשע"ז - 12:32 09/05/2017
גודל: א א א
טנקים (דו"צ)
טנקים (דו"צ)

חיילים דתיים התלוננו כי נאלצו לחלל שבת ולהזיז טנק, וזאת מבלי צורך מבצעי, ואך ורק בכדי לאפשר לקבוצת מבקרים ובראשה תא"ל (מיל') אביגדור קהלני, לראות את הטנק.

מהדיווח שהובא הבוקר בעיתון ישראל היום עולה כי קהלני, המבקר רבות בבסיסי השריון עם קבוצות ומספר את סיפורו האישי ומציג להם את החיל, הגיע לבסיס של גדוד 77 ברמת הגולן בשבת לפני כשבוע וחצי.

לאחר שלא התקבל אישור להכניס את הקבוצה לבסיס, הורה אחד הקצינים לצוות חיילים להעביר את אחד הטנקים לחלק האחרוי של הבסיס בכדי שהקבוצה תוכל לראות אותו.

החיילים ביצעו את הפקודה וחיללו שבת שלא לצורך.

בעקבות פנייה של חיילים לרב החטיבה נערך תחקיר ובסיומו ננזף מפקד הגדוד, שהתנצל לאחר מכן בפני החיילים.

אביגדור קהלני השוהה בימים אלו בחו"ל מסר לאתר 'כיפה' את התגובה הבאה: "ביקשתי שהטיול יגע בטנק מרכבה ואמרתי שלא נכנס לגדוד בגלל חילול שבת. אני הבנתי שהוא היה כבר במשטח מאחור. רצינו לעשות ציונות. אני אוהב את המג"ד והגדוד וצר לי. אני מודה להם ומוכן להינזף במקום המג"ד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום שבת ה-29 באפריל 2017 הגיעה קבוצת תיירים מלווה על ידי תא״ל (מיל׳) אביגדור קהלני לבסיס גדוד 77 שברמת הגולן. בעקבות שיקול דעת מוטעה שהפעיל מפקד הגדוד בוצעה תנועת טנק במהלך השבת שלא על פי פקודות הצבא.

בנושא התקיים תחקיר בראשות מפקד החטיבה אשר בסיומו, ננזף מפקד הגדוד והתקיימה שיחת הבהרה עם כלל המפקדים בגדוד, בה התנצל המג״ד ועמד על טעותו. מפקדי צה״ל, בהם גורמי הרבנות הצבאית, רואים אירוע זה בחומרה רבה. האירוע טופל מיידית עם הבאתו לידיעת המפקדים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד