בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ח"כית: "אנחנו אחראים לרצח פלסטינים"

חה"כ רוז'ין אמרה ש"אנחנו אחראים לרצח פלסטינים" אך וועדת האתיקה טוענת ש"לא נפל פגם אתי" בדבריה

  • ב' שבט תשע"ז - 14:10 29/01/2017
גודל: א א א
ארכיון (דוברות הכנסת) צילום: דוברות הכנסת
ארכיון (דוברות הכנסת) צילום: דוברות הכנסת

חברת הכנסת מיכל רוז'ין (מר"צ) אמרה "אנחנו אחראים לרצח פלסטינים" אך וועדת האתיקה של הכנסת סבורה שאין בדבריה "פגם אתי".

את הדברים אמרה חה"כ רוז'ין בראיון לאראל סג"ל בגל"צ לפני כחודשיים כשהיא קובלת על החלטתו של חה"כ יהודה גליק (הליכוד) להשתתף באזכרה במלאת 26 שנים להרצחו של הרב מאיר כהנא הי"ד שהתקיימה בארה"ב.

אראל סג"ל שאל את רוז'ין האם היא סבורה שגם ביקורה של חברת מפלגתה תמר זנדברג בקברו של יאסר ערפאת היא מעשה פסול. "ערפאת אחראי לרצח אלפי יהודים", אמר סג"ל. "אני לא יודעת אם אלפי, הוא בודאי אחראי לרצח יהודים. אנחנו אחראים לרצח פלסטינים", אמרה רוז'ין ועוררה מהומה באולפן. בתגובה לתדהמתו של סג"ל טענה רוז'ין שהוא "גורר אותה".

סג"ל הוסיף להקשות על רוז'ין ושאל: "אני שואל אותך: האם ערפאת יותר לגיטימי מהרב כהנא?", ורוז'ין טענה: "ערפאת לא היה יותר טרוריסט כפי שממשלת ישראל הכריזה עליו".

בעקבות פנייתו של שי גליק מארגון 'בצלמו' ואזרחים רבים נוספים פנתה הוועדה לחה"כ רוז'ין בבקשה שתבהיר את דבריה. רוז'ין השיבה במכתב מפורט לוועדה וטענה שדבריה הוצאו מהקשרם ומעולם לא טענה שחיילי צה"ל הם רוצחים. בעקבות תגובתה הודיעה וועדת האתיקה שבדבריה של רוז'ין "לא נפל פגם אתי".

יצויין, כי בעבר, בעקבות סערה ציבורית שעוררו דבריו של חה"כ הערבי איימן עודה שכינה חברי כנסת ששרתו במערכת הביטחון "רוצחים", הודיעה וועדת האתיקה ששימוש בכינוי זה ובכינויים דומים ביחס לאנשים ספציפיים אינו הולם וקראה לחברי הכנסת להקפיד ולא לעשות בו שימוש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד