בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חמאס: "האויב הציוני יקבל הפגזות"

ארגון חמאס יצא הערב (ד') בהודעה רשמית בעקבות התחממות הרצועה. "על ישראל לעזוב את עזה מיד, ולדאוג לחששות של המתנחלים מעבר לגבול". מוקדם יותר הפציץ חיל האוויר מטרות של חמאס

  • כ"ו ניסן תשע"ו - 21:58 04/05/2016
גודל: א א א
הגזרה מתחממת. אילוסטרציה (דובר צהל)
הגזרה מתחממת. אילוסטרציה (דובר צהל)
ארגון חמאס יצא הערב (רביעי) בהודעה רשמית בנוגע לאירועים הביטחוניים בגזרת עזה ולהתחממות האזור. "האויב הציוני יקבל הפגזות למטרות שלא ציפה להן, כל עוד לא יסוג מגבול הרצועה. החדירות שמבצעת ישראל במזרח הרצועה הן הפרה ברורה של הסכם הפסקת האש מ-2014, והן מהוות התקפה חדשה עלעזה. לא נאפשר זאת".

עוד נמסר בהודעה כי "על ישראל לעזוב את עזה מיד, ולדאוג לחששות של המתנחלים מעבר לגבול". מוקדם יותר, הפציץ צה"ל חמישה יעדים ברצועת עזה על ידי חיל האוויר. דובר צה"ל מסר הודעה בעקבות ההפצצות ובה נאמר כי מדובר"מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי הבלעדי לפעולות טרור אלו".

לאחר הדיווח כי חיל האוויר הפציץ מטרות של חמאס, דיווחו כלי תקשורת ערביים כי כתוצאה מהפצצה נפגע בסיס של חמאס.

מוקדם יותרהותר לפרסום, כי צה"ל פועל לאיתור מנהרות שחפרו מחבלי החמאס מרצועת עזה, כמו זו שאותרה ונוטרלה בחודש האחרון, ובתגובה חמאס משיב בירי קליעים, פצצות מרגמה ומטעני חבלה.

בשעות אחר הצהרים הכריז צה"ל על אזור הקיבוץ נחל עוז כשטח צבאי סגור. תושבי הקיבוצים באזור הונחו לגלות ערנות. התלמידים פונו מבתי הספר והחקלאים התבקשו שלא להתקרב לאזורים הסמוכים לגדר. בתוך כך, צה"ל מפגיז מטרות באזור שכונת שג'אעיה ואל תופאח בעזה.

האירוע הביטחוני הראשון הבוקר באזור, התרחש כאשר ערבים ירו פצצת מרגמה לעבר כוח צה"ל שפעל בדרום הרצועה. לאחר מכן דווח על מספר פצצות מרגמה שירו ערבים לעבר כוחות צה"ל. הלילה דווח בכלי תקשורת ערביים על פיצוץ מטען חבלה בקרבת גדר המערכת בצפון רצועת עזה, בסמוך לכוח צה"ל. על פי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. אתמול בשעות אחר הצהריים בוצע ירי מכיוון עזה אל עבר כלי הנדסי של צה"ל שפעל בסמוך לגדר המערכת, בצפון הרצועה גם כן. גם באירוע זה לא היו נפגעים אך נזק נגרם לכלי ההנדסי. בעקבות הירי, החלו הכוחות בשטח בסריקות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד