בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חרב עולם של מאות אלפי אזרחים"

"יש לשקול הגבלת סמכות של בג"צ". מקשת רחבה נשמעה ביקרות על החלטת שופטי בג"ץ בסוגיית המסתננים

  • כ"ח אלול תשע"ד - 11:29 23/09/2014
גודל: א א א

החלטת בג"ץ שהתקבלה אתמול (שני) ובטלה את חוק המסתננים זה הפעם השנייה עוררה זעם גדול ותסכול את תושבי דרום תל אביב. "היום חרב עולמם של מאות אלפי אזרחים במדינת ישראל", אמרה אתמול איילת שקד, יו"ר השדולה להחזרת המסתננים לארצם ומסיעת הבית היהודי. "הוא פגע בבטחון המדינה ובביטחון תושבי דרום תל אביב ורמס את הרשות המחוקקת".

החלטת השופטים אתמול, תגרום לפירוק מתקו חולות תוך שלושה חודשים ושחרור המסתננים שבו לחופשי. בין השאר, נאסר כליאת מסתננים לתקופה של שנה. "זו פסיקה שגויה שמותירה את ישראל ללא כלים להתמודד עם תופעת ההסתננות הבלתי חוקית. יש לשקול הגבלת סמכות של בג"צ בסוגיות הנוגעות להסתננות הבלתי חוקית לישראל", אמר שר הפנים גדעון סער.

"השופטים מתעלמים מההשלכות הקשות"

בפורום המשפטי למען ישראל אמרו: "החלטת הבג"צ היא הפיכה שלטונית. משמעות הפסק היא כי בג"צ החליט להדיח את הכנסת מתפקידה כרשות מחוקקת". אורלי יוגיר מנכ"לית המרכז למדיניות הגירה ישראלית אמרה, כי "פסק הדין מנותק לחלוטין מהמציאות בשטח, מהדמוקרטיה הישראלית ומהשכבות החלשות ביותר במדינת ישראל. מתקני השהייה הוכיחו את עצמם כאפקטיביים ביותר בעצירת זרם ההסתננות וכגורם המכריע לחזרה העצמאית של אלפי מסתנני עבודה לארצות מוצאם בחודשים האחרונים. ביטול החוק שם קץ לתקוותיהם של תושבי דרום תל אביב ולכל תהליך הוצאת המסתננים מישראל ועל הממשלה לפעול במהרה ליצירת תחליף חוקי שישיג את תכליות החוק".

חיים גורן, חברמועצת העיר ותושב שכונת שפירא, טען כי "החלטת שופטי בג"צ מהווה מכה קשה, זו כבר פעם השנייה, לתקוותם של תושבי דרום תל אביב לפתרון בעיית המסתננים. אחרי שהיינו בדיון והשמענו לשופטים את זעקת התושבים, נוכחנו היום כי השופטים לוקחים בחשבון צד אחד בלבד – צד הזרים – ומתעלמים מההשלכות הקשות על התושבים הישראלים בשכונות. אנו רואים כעת בראש הממשלה עצמו את האחראי הראשי לייצר פתרון אחר באופן מידי ולהחזיר לתושבים את חייהם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד