בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשד: פעיל להב"ה הכה ערבי שהטריד יהודיה

הפעיל שוחרר זמן קצר לפני כניסת השבת והורחק מירושלים

  • יח"צ
  • י"ט סיון תשע"ו - 22:07 25/06/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה
אילוסטרציה

בית משפט השלום בירושלים דחה ביום שישי את בקשת משטרת ירושלים להאריך את מעצרו של פעיל להב"ה שנטען כי תקף ערבי שהטריד בנות יהודיות.

האירוע התרחש ביום חמישי, אז נעצר הפעיל. לטענת המשטרה, המעשה התרחש במרכז ירושלים, ומחומר החקירה עולה כי הערבי הטריד צעירה יהודיה שעברה ברחוב ושרק לעברה. הפעיל, שנחקר בגין תקיפה, הכחיש את המיוחס לו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הפעיל בחמישה ימים וטענה כי עליה לבצע מספר פעולות חקירה וכן יש בשחרורו של הצעיר מסוכנות. עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את הפעיל מטעם ארגון חוננו אמר, כי אין שום עילה למעצר.

"יש ספק סביר אם הצעיר נתן אגרוף לערבי, ולאחר שהערבי חזר עם שוטרים הוא עצמו החל להתקוטט עם פעיל להב"ה", אמר עו"ד בן גביר שאף מתח ביקורת על המשטרה בטענה שלא עצרה את הערבי. עוד הוסיף עו"ד בן גביר ואמר, כי בכל מקרה את פעולת החקירה שמבקשת המשטרה לערוך ניתן לבצע תוך מספר שעות וניתן להסתפק בצעדים פחות קשים ממעצר לבחור צעיר ללא עבר פלילי.

שופטת בית משפט השלום בירושלים שרון לארי-בבלי קבעה אמנם כי יש חשד סביר וכי נשקפת מסוכנות מהצעיר אך קבעה כי מתוך כל פעולות החקירה שהוצגה לה יש שתים שהן בנות שיבוש והיות וניתן לאיין את המסוכנות בהרחקה מירושלים יש להורות על מעצרו של הצעיר עד לשעה חמש ערב שבת ואו אז ישוחרר בתנאי הרחקה מירושלים והפקדה כספית.

עו"ד בן גביר אמר בתגובה, כי לטעמו ההפקדה הכספית הייתה מיותרת, אך יחד עם זאת "אין ספק כי השופטת איזנה בצורה ראויה בין האינטרסים השונים ומדובר בהחלטה הוגנת. המשטרה חייבת להבין שחירות אדם אינה בדיחה ובכל אופן לא ברור לי מדוע גם לא עצרה את הערבי שחזר עם השוטרים וכאמור החל להתקוטט עם מרשי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד