בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפה: מפקד אוגדת איו"ש: "לסנן חיילים דתיים מתפקידים רגישים"

בלעדי: בחוזר למפקדים באוגדת איו"ש, מנחה מפקד האוגדה, תא"ל ניצן אלון, לאפיין חיילים שעלולים למסור מידע להתיישבות לקראת פינויים. "זו פגיעה בבטחון המדינה".

  • אברהם בנימין
  • י' סיון תשע"א - 20:02 12/06/2011
גודל: א א א
ניצן אלון (הקול היהודי)
ניצן אלון (הקול היהודי)

בעקבות שני אירועים באוגדת איו"ש, בהם שיבשו לוחמים פינוי מתיישבים, הוציא מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון מכתב לדרג המפקדים באוגדה, בו הוא מורה לאתר "חיילים בעלי פוטנציאל דומה", על מנת למנוע הישנות אירועים דומים בעתיד.

לפני כארבעה חודשים שיבש סמל מבצעים בחטיבת גבעתי את פינוי המאחז "הרחיבי" הסמוך ליישוב אלון מורה שבשומרון. הסמב"צ התבקש לשלוח סיור צבאי שיפנה את תושבי היישוב, אך לא העביר את המידע לכוחות ולקצינת החמ"ל. לפני כשלושה חודשים, כפי שנחשף בלעדית בקול היהודי, אותר באקראי לוחם מגדוד 82 של השיריון, שדיווח באופן מתמשך לתושבי חומש בימי שישי על כוונות לפנותם מהמקום בליל שבת, ובכך מנע את פינויים תוך חילול שבת.

בעקבות שני אירועים אלו, הוציא מפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף ניצן אלון חוזר בדבר "ביצוע משימה בהיעדר הסכמה – התמודדות מול אוכלוסיה יהודית באיו"ש". במכתב המפורט ניתנה הוראה לכלל המפקדים "לבדוק ולאפיין בצורה יסודית את רקע החיילים", על מנת למנוע הישנות של מסירת מידע וסיוע למתיישבים מקרב הלוחמים.

בחוזר שנכתב על ידי קצינת החינוך של אוגדת איו"ש, דסי פאר, בשם תא"ל ניצן אלון, נכתב כי "יש לראיין את החיילים בעלי הפוטנציאל שעלולים לפגוע בבטחון המדינה, ולשבצם בהתאם לתפקידים בהם אינם חשופים למידע רגיש זה או אחר".

בני קצובר, יו"ר וועד מתיישבי השומרון הגיב הערב (א) בחריפות לחשיפת הקול היהודי: "רק קצין שמאלני כתא"ל ניצן אלון מסוגל לדחוק משירות נורמטיבי חיילים בעלי עמדות פוליטיות שונות משלו. זוהי אפליה בלתי נסבלת בין חייל לחייל רק בגלל שיוך פוליטי, שצריכה להיבחן על ידי הממונים על מפקד האוגדה".

כזכור, מעט לאחר הטבח האכזרי בבני משפחת פוגל, צוטט קצין בכיר באוגדת יו"ש בתקשורת באמירה כי "מדובר בתג מחיר על מחיר". וועדי המתיישבים יצאו בהודעה לתקשורת כי אותו בכיר אינו אלא אלון עצמו, שנראה כי מנהל רומן ארוך ולא ידידותי עם ההתיישבות. לטענת גורמים שונים גם אשתו של אלון פעילה במשך שנים ארוכות בארגון השמאל הקיצוני 'מחסום ווטש', שפעילותיו מטרידות את חיילי צה"ל במחסומים ופוגעות במשימות בטחוניות שונות. אלון עצמו סירב להתייחס לטענות אלו, ואף התנה ריאיון שנתן לאחרונה לערוץ 10 בכך שלא יישאל לגבי פעילותה של אשתו בארגוני השמאל הקיצוני.

ח"כ יעקב כ"ץהגיבהערב בחריפות על המסמך שנחשף. בשיחה עם הקול היהודי אומר ח"כ כי ניצן אלון שונא את ההתיישבות ביו"ש והוא אינו מסתיר זאת. יבוא יום והוא יועמד לדין על גזענות".

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי הגיב על פרסום המסמך ואמר כי "הגיע הזמן שניצן אלון יפסיק לערב את האג'נדה הפוליטית שלו. בקצב הזה נדרוש מהרמטכ"ל למדר את אלון מנושאים הקשורים בהתיישבות. מדובר באיש שמאל קיצוני".

ח"כ אורי אלדד מהאיחוד הלאומי הגיב למסמך ואמר כי "בהמשך למסמך אני מציע לא לשבץ בנות בשום תפקיד רגיש לאור תקדים ענת קם, לא לשבץ יוצאי קיבוצים בשום תפקיד רגיש לאור תקדים אודי אדיב, לא לשבץ קצינים בדרגת אל"מ בשום תפקיד רגיש לאור תקדים טננבאום ולא לשבץ את ניצן אלון לשום תפקיד בצה"ל לאור רדיפתו את המתנחלים".

תגובת דובר צה"ל לכתבה:"מדובר במסמך שנועד לשמש ככלי למפקדים בגזרת יהודה ושומרון להתמודדויות המורכבות שאיתן יתכן ויתמודדו בעבודת היומיום. אנו מציעים לקרוא את המסמך השלם ולא קיטועים המובאים ממנו והמופצים על ידי בעלי עניין שמטרתם לסלף את תוכנו ולעוות את המציאות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד