בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפה: נציב הקבילות דחה תלונה תוך ניגוד עניינים?

התלונה התייחסה להשתתפות שופטות בג"ץ בכנס הקשור עם ארגון 'יש דין'. נציב קבילות הציבור על השופטים, שהשתתף אף הוא בכנס, דחה את התלונה

  • כ"ד אדר תשע"ז - 20:30 22/03/2017
גודל: א א א

תלונה שהוגשה לנציב קבילת הציבור על השופטים בשם ארגון 'לביא', כי שופטות בית המשפט העליון אסתר חיות ומרים נאור השתתפו בכנס הקשור עם ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' זמן קצר לפני שהכריעו בעתירה שהגיש הארגון וקבעו כי יש לפנות את הישוב עמונה מתושביו. בארגון לביא אמרו כי מדובר בניגוד עניינים.

כפי שפורסם בקול היהודי, נציב קבילות הציבור, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, דחה את התלונה ואמר כי לטעמו אין כאן ניגוד עניינים וכי ההשתתפות בכנס הייתה תקינה. כעת אנו חושפים בקול היהודי כי השופט ריבלין בעצמו השתתף אף הוא בכנס ותפס מקום של דובר.

עוד בנושא:

השתתפה בכנס וקיבלה את עתירת 'יש דין'

התלונה כנגד שופטות בית המשפט העליון נדחתה

על פי תלונה הראשונית, שהגיש עו"ד דורון ניר-צבי בשם עמותת 'לביא' לריבלין, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, ומחליפתה בעתיד השופטת אסתר חיות, נאמו בכנס של 'המרכז לאתיקה בירושלים' הנמצא בשליטתה של רות חשין החברה במועצה הציבורית של ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין'. הכנס נערך בתאריך כ"ב כסלו בו התקיים דיון על המתווה להעתקת היישוב עמונה לאור עתירת ארגון השמאל 'יש דין', ובו דרש בג"ץ התחייבות לפינוי ברצון, התקיים כנס במרכז לאתיקה בירושלים שבו נאמו שתי השופטות. המרכז לאתיקה הוא גוף מייסודה של הקרן לירושלים ורות חשין – אלמנתו של שופט בית המשפט העליון מישאל חשין, משמשת כנשיאה (בדימוס) של הקרן.

במקביל לפעילותה בקרן לירושלים, רות חשין היא חברה פעילה במועצה הציבורית של 'יש דין'. מפרסומים רשמיים של 'הקרן החדשה לישראל' עולה, כי שמה של חשין מופיע על מסמכים רבים העוסקים בעניינים משפטיים שמפרסם הארגון כגון 'גרירת רגליים והכשרה בדיעבד של בנייה בלתי חוקית בשטחים', 'כישלון אכיפת החוק על אזרחים ישראלים', 'המדיניות השקטה של הכשרת המאחזים', ומסמכים רבים נוספים.

ואולם, התלונה לא מתבססת על קשר אמורפי בין השופטות לרות חשין. לפי התלונה, במהלך הכנס שנערך לזכרו של בעלה, נצפתה חשין משוחחת בלבביות עם שתי השופטות, ובמהלך הכנס שתי השופטות ישבו משני צדדיה ובסמוך אליה, על פי תצלומים שפרסם המרכז האתיקה בירושלים. יתרה מזו, כחודש לפני הכנס, פנתה עמותת 'לביא' א להשופטות בעניין והסבירה את הבעייתיות שבהליכה לכנס.

"ביררנו ומצאנו", כתב נציב קבילות הציבור, ריבלין, בתגובתו לתלונה, "השופטות השתתפו באירוע הפתיחה של כנס שהוקדם לזכרו של השופט חשין ז"ל והן ישבו, רחמנה ליצן, בקרבתה של האלמנה, הגב' רות חשין", כתב הנציב ריבלין, שהשתתף כאמור אף הוא באירוע. "בכך אין משום הזדהות עם קשריה החברתיים או העסקיים של האלמנה", קבע.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד