בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש בערים מעורבות: "מקווים להימנע מטרגדיה"

חג הקרבן המוסלמי עלול לחול ביום הכיפורים ובערים המעורבות חוששים ממהומות שיתפרצו על רקע ההבדלה שבין יהודים לגויים

  • כ"ו אלול תשע"ד - 20:16 21/09/2014
גודל: א א א
שוטרים בעכו (דודו אזולאי)
שוטרים בעכו (דודו אזולאי)

מספר פעמים נרשמו ביום הכיפורים עימותים בין יהודים לערבים בערים המעורבות. השיא היה במהומות יום כיפור בעכו לפני מספר שנים, ובדריסת ילדה בכפר תבור בידי ערבים שהשתוללו סמוך לבית הכנסת של הישוב כשהם רכובים על טרקטורון.

אולם השנה גובר החשש בערים המעורבות, כיון שככל הנראה יצויין חג הקרבן המוסלמי ביום כיפור עצמו, או ביממה הסמוכה. החגים המוסלמים נקבעים רק על פיה הירח ולכן טרם נקבע המועד המדויק.

תוצאות המהומות בעכו ביום הכיפורים

שני החגים, המנוגדים האחד לשני גם באופיים, מעלים את החשש בקרב ראשי הערים המעורבות כי ההבדל שבין יהודים לגויים יצוף על פי השטח ויגרור מהומות. לא אחת "הדו-קיום" בערים הללו הגיע לידי משבר, וכעת החשש גובר.

אתר וואלה דיווח כי על רקע המתיחות, נערכו ביפו, עכו ורמלה, פגישות בין ראשי הערים לנציגי הערבים, במטרה לנסות ולגרום לצדדים למנוע את המהומות. בעכו דווח כי לא תותר כניסת כלי רכב לעיר במהלך יום הכיפורים, וזאת בכדי למנוע התגרויות של צעירים ערבים, הנוהגים לנסוע בשכונות היהודיות כשמוזיקה קולנית בוקעת מהרמקולים של כלי הרכב.

ביפו הסכימו מנהגי הערבים להעביר למוצאי יום הכיפורים צעדה שהיתה אמורה להיערך בבוקרו של היום הקדוש.

"מצד אחד היהודים צמים ומצד שני המוסלמים חוגגים", הסביר לאתר וואלה ראש עיריית רמלה יואל לביא. "עצם יצירת המודעות, וגם בקשה להתנהגות, איך יואל יתנהג ואיך אחמד מתנהג באותו יום, אני מקווה שלא יהיו פה אירועים טרגיים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד