בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש בקריית אתא: יהודים לא יגיעו לפארק

בית המשפט בחיפה קיבל את עתירתם של ערביי המשולש, ועיריית קרית אתא לא תוכל לגבות דמי כניסה לפארק מתושבי חוץ. כעת חוששים התושבים כי לפארק, שיתמלא בערביי האזור, יפסיקו להגיע יהודים

  • אברהם שפירא
  • ז' תשרי תשע"ה - 09:45 01/10/2014
גודל: א א א
הפארק בקרית אתא (קקל)
הפארק בקרית אתא (קקל)

המאבק על "איכות החיים בכרמיאל"

בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, קיבל השבוע את עתירתם של ערביי שפרעם ואלו המתגוררים בכפרים שבאזור קרית אתא. הללו עתרו נגד החלטת העירייה לגבות כסף מתושבי חוץ המגיעים לפארק שבעיר.

מדובר בפארק ספורט ענק שבנתה העירייה לפני מספר שנים בגבעת רם עבור תושביה. בפארק נבנו מכשירי ספורט רבים, מסלולי ריצה ואמפיתיאטרון. אולם, ערביי האזור החלו להגיע בהמוניהם לפארק והדבר לא הסב נחת, בלשון המעטה, לתושבי קרית אתא. הללו הרגישו אי נוחות רבה בנכחותם, וכן חששו מהפשיעה שאיתם יביאו ערביי המשלוש.

בעירייה החליטו לשים קץ לתופעה, ופה אחד התקבלה החלטה לגבות דמי כניסה מתושבי חוץ המגיעים לפארק. מבוגר חויב ב-30 ש"ח וילד ב-20. בכניסה לפארק הוסבר, כי דמי הכניסה יממנו את אחזקתו השוטפת של הפארק, עבור אלו שאינם משלמים את מיסי העירייה.

באגודה לזכויות האזרח פנו לפני כשנתיים לראש העירייה יעקב פרץ, בדרישה לבטל את דמיה הכניסה לפארק. באגודה טענו כי ישנו חוק האוסר על גביית דמי כניסה לגן ציבורי. עוד טענו באגודה, כי העירייה מפלה את ערביי האזור.

מאז הוגשה העתירה לבית המשפט בחיפה, וכאמור, השבוע הכריע בית המשפט על איכות חייהם של תושבי קרית אתא המגיעים לפארק שבגעת רם. כעת, חוששים בעיר כי תושביה היהודים של העיר יפסיקו להגיע ולהנות מהפארק אותו בנתה העירייה עבורם.

בימים אלו מתנהל מאבק דומה על 'פארק המשפחה' בכרמיאל. שם מתנגד מבקר המדינה למהלך בו מחוייבים תושבי חוץ בתשלום, אך ראש העירייה לא מוותר.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד