בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש: ההקלות לא ירגיעו את העימותים

על רקע ההקלות שהעניק צה"ל לערביי יו"ש, עולים חששות ביטחוניים מאחר ויום הכיפורים יחול באותו היום עם חג הקרבן. במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים

  • אברהם שפירא
  • ח' תשרי תשע"ה - 15:43 02/10/2014
גודל: א א א
צילום: דובר צהל
צילום: דובר צהל

צה"ל אישר לרגל 'חג הקרבן' המוסלמי הקלות לערביי יהודה ושומרון "כחלק משיפור מרקם החיים של האוכלוסיה". בין ההתרים, יאושרו ביקורי משפחה וטיולים ללא הגבלת גיל, כ-500 אישורים לביקורים ברצועת עזה וכ-200 היתרים ליציאת אנשי עסקים לחו"ל.

יש לציין כי, השנה יחול יום הכיפורים בתאריך אחד עם חג 'הקרבן' המוסלמי, מה שמגביר את החששות מפני מהומות וחיכוכים בין ערבים ליהודים בערים המעורבות. ההיתרים שנתן כעת צה"ל לערביי יו"ש, הגבירו את החשש. המשטרה הודיעה על כוננות מחשש לאירועים כאלה ובעיר עכו ייסגרו הכניסות עם רכבים ותותר רק כניסה רגלית. גם ברמלה וביפו נערכים בכוחות מתוגברים.

כזכור, ביום כיפור ה'תשס"ט פרצו מהומות בין יהודים לערבים בעיר עכו לאחר שערבי עבר בשכונה יהודית ברכבו תוך הפעלת מוזיקה גבוהה. יהודים החלו לידות לעבר רכבו אבנים והלה נפצע. משפחתו נמלטה מהקום והמונים התאספו מסביב לבית. רק לאחר משא ומתן בנוכחות המשטרה וראשי הערבים חולצה המשפחה הערבית ללא פגע. שמועה שהגיעה לערביי עכו כי הערבי נהרג הוסיפה שמן למדורה ובין הצדדים החלו עימותים שבמהלכם השחיתו ערבים מכוניות במדרחוב בן עמי ותושבים יהודים הכו בהם באלות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד