בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חשש כבד שהשוטרים יפעילו אלימות קשה"

השוטרים פועלים כעת לפרוץ לבית הכנסת בעמונה

  • ו' שבט תשע"ז - 13:04 02/02/2017
גודל: א א א

מאות פעילים מתבצרים בשעה זו (חמישי) בבית הכנסת בעמונה, וכוחות רבים של משטורה מכתרים את המבנה ומתוכננים לפריצה. זאת לאחר שכוחות המשטרה פינו את כל בתי התושבים בישוב והשאירו את בית הכנסת כמעוז אחרון שהוגדר על ידם המעוז הקשה.

בניגוד לפינוי בשאר המקומות, לפתח בית הכנסת הגיעו שוטרים רבים החמושים במשקפי מגן, מגנים, כלי נשק קצרים וארוכים ועוד. "חלק מהשוטרים שנמצאים כאן הם ללא תגים ואי אפשר לזהות אותם", סיפר אחד הפעילים שנמצא במקום.

בהודעות המשטרה המתפרסמות בכל העת, מזכירים במשטרה כל הזמן את כמות השוטרים שנפצעו בעימותים מתחילת הפינוי, גם אלו שנפצעו באורח קל מאוד, בעוד שלא מוזכרים בהודעת המשטרה תושבי המקום שנפצעו מאלימות השוטרים.

עו"ד איתמר בן גביר מותח ביקורת חריפה כנגד דוברות המשטרה, לאחר שלדבריו פרסמו כי פעילים המתבצרים בבית הכנסת מונעים מילדים ומתיישבים לעזבו את המקום. "נמאס מאי אמירת האמת של דוברות המשטרה", אמר בן גביר שלדבריו נכנס לבית הכנסת בכדי לבדוק האם באמת יש המבקשים לעזוב את המקום ולא מאפשרים להם לעשות זאת. "הניסיון לעשות דא לגיטימציה למי שנמצא בבית הכנסת מעורר חשש שבכוונת המשטרה לחזור לאירועי עמונה של 2006 ולמצוא לכך צידוק".

אמש דווח כי מחוץ לעדשות המצלמה, הפעילו השוטרים אלימות קשה כנגד המתיישבים שהועלו לאוטובוסים ופונו מהמקום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד