בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חתום שלא פרסמת דעה בקול היהודי, בפקודה"

החייל סירב לפקודה ונשפט ל-14 ימי מחבוש

  • י"ג אדר תשע"ז - 20:30 11/03/2017
גודל: א א א

לאחר שנשפט על כך שסרב, ואף קרא לחיילים נוספים לסרב פקודה לגירוש תושבי עמונה, ולאחר שפרסם בקול היהודי מאמר דעה העוסק בנושא סירוב פקודה, הועמד שוב החייל משה שלמה מט לדין משמעתי.

בשעה שצה"ל והמשטרה פעלו לגרש את תושבי תשעת הבתים בישוב עפרה, נקרא החייל, המשרת ביחידת הבינוי 562, להגיע לבסיס. בדרכו, הבחין מט בכוחות המשטרה הפועלים לגרש את תושבי עפרה, והחליט כי לבסיס הוא יגיע ללא מדי צה"ל.

כשהגיע לבסיס, הועמד מט למשפט צבאי. האשמות נסובו סביב הגעתו לבסיס באיחור, הגעתו לבסיס על אזרחי וללא מדי צה"ל וכן על כך שפרסם מאמר דעה בקול היהודי העוסק בנושא סירוב פקודה.

אז, הגיעו מפקדיו בדרישה חדשה. מקורביו סיפרו לקול היהודי, כי המפקדים דרשו ממט לחתום על מסמך לפיו לא הוא פרסם את המאמר בקול היהודי. "אני מצהיר בזאת כי לא אני כתבתי או פרסמתי מאמר דעה "דיון בנושא סירוב פקודה" באתר של הקול היהודי או בכל אתר או רשת חברתית אחרת", נכתב במסמך עליו נדרש לחתום.

"מט התקומם וטען כי לא יכולים לחייב אותו לחתום על מסמך בו הוא מצהיר על דבר מסוים, כמו שמפקדיו אינם יכולים לחייבו לחתום על צ'יק", אמרו מקורביו.

בתשובתו לאישום נגדו, אמר מט כי הוא כופר באשמה אך מודה בעובדות הבאות: "אמרתי שלפני שאני חותם אני מעוניין שעורך הדין שלי ידבר עם הפרקליטות בכדי לברר האם הפקודה שקיבלתי הינה חוקית", כתב מט במסמך שהגיע לידי הקול היהודי.

בסופו של דבר החליטו בצה"ל להאשימו בסירוב פקודה והוא נשלח ל-14 ימי מחבוש. בפעם הקודם שנשפט על סירוב פקודה, כאשר סירב להשתתף בגירוש תושבי הישוב עמונה, נשפט מט ל-20 ימי מחבוש.

מדובר צה"ל מסרו בתגובה לקול היהודי, כי "ב-27 בפברואר 2017 פרסם לכאורה טוראי שלמה מט מאמר דעה בנושא סירוב פקודה באתר ״הקול היהודי", כשהוא מזדהה כחייל - ללא אישור ובניגוד לפקודות הצבא. המאמר פורסם בסמוך לסיום עונש מחבוש אותו ריצה החייל בגין קריאה לסירוב פקודה".
עוד ביקש דובר צה"ל לציין, כי "החייל התכחש לכתיבת המאמר בפני מפקדיו, אך סרב לפעול להסרתו. לפיכך, הוא התבקש לחתום על מסמך המאשר ש"הקול היהודי" פרסם כביכול מאמר בשמו ותחת תמונתו, מבלי שהיה לו כל חלק בכך. הוא סרב לעשות כן, נשפט ונדון ל-14 ימי מחבוש".
תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד