בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טרור בינלאומי – מבט

בשבוע האחרון אירעו פיגועים בכמה ממדינות העולם המוכיחים כי לטרור אין גבולות

  • כלב אליהו
  • כ"ב כסלו תשע"ז - 15:32 22/12/2016
גודל: א א א

יום שני השבוע, גלריית אמנות בלב אנקרה: יאבוז אלטאן, צלם טורקי הציג בגלריה תערוכת צילומים ובין אורחיו היה חברו הטוב, שגריר רוסיה בטורקיה, אנדריי קרלוב. בעת נאום הכבוד של השגריר, חוזה הצלם בגבר שנעמד מאחורי גבו של השגריר ויורה בו למוות. בשחזור האירוע על-ידי הצלם הוא אומר "אני לא מבין איך הילד הזה עם הפנים היפות, ילד בן 22, שחשבתי שהוא איש האבטחה של השגריר הרוסי, פתאום שולף את האקדח שלו ויורה בשגריר הרוסי בגבו". לדבריו, "בתרבות הטורקית, גברים לא יורים בגב. זה כתם איום ונורא לטורקיה".

לא כל כך ברור מה אומרת התרבות הטורקית לגבי רצח בכלל, וירי בשגרירים בתך גלריה מטופחת בפרט, אך נתמקד לרגע, במניעיו של הרוצח מבלוט מרט אלטינטס, שוטר שאינו בתפקיד ולא ברור אם נוכחותו במקום הייתה חלק מכוח האבטחה או שלא. עדויותיהם של נוכחים באירוע מספרות כי לאחר הירי בשגריר, החל הרוצח להשתולל במקום, תלש תמונות, שבר כוסות קריסטל, וצרח: 'אללה אכבר!', 'אנחנו מתים כל יום בסוריה'.

נשיא טורקיה, ארדואן, מיהר להקשר אל עמיתו הרוסי, פוטין, ואמר לאחר מכן: "מדובר במעשה פרובוקציה שנועד לפגוע בנורמליזציה עם רוסיה. שוחחתי עם נשיא רוסיה פוטין והסכמנו על שיתוף פעולה במאבק נגד הטרור. זו מתקפה על העם הטורקי והמדינה הטורקית. למי שמעוניין לפגוע ביחסינו עם רוסיה, שיידע כי הוא לא יצליח במשימתו". לאחר מכן פורסמה גם הודעתו של פוטין: "הרצח נועד לפגוע ביחסים עם טורקיה ולפגוע בתהליך לפתירת המשבר בסוריה".

כמה שעות לאחר מכן, רובע שרלוטנבורג, ברלין: נהג משאית אסלאמי, ממוצא תוניסאי כפי שמתברר היום, נוהג במשאית שנשדדה מבעליה הפולני לאחר מאבק קצר שהסתיים באופן טרגי עבור בעליה, במהירות לתוך שוק 'חגת המולד'. המשאית הגנובה שייכת לחברת בנייה והיא הובילה פלדה מאיטליה לגרמניה, כך שמשקל המשאית הגבוה, הפך את הפגיעה לקטלנית יותר – 12 בני אדם נהרגו, ויותר מכ-50 נפצעו. בין הפצועים, יהודי, תושב הרצליה, שנפצע באורח קשה ואשתו שגורלה טרם הוברר.

שר הפנים הגרמני תומאס דה-מאייזייר, אמר, כי נסיבות התאונה הקטלנית עדיין לא ברורות אך ישנם דברים רבים שמצביעים כי מדובר בתקיפה מכוונת. "עדיין אין לנו מסקנות חותכות לנסיבות האירוע", אמר השר, "אני לא רוצה להשתמש במילה 'תקיפה' עדיין, למרות שיש דברים רבים שמצביעים על כך", הוסיף. לאמירותיו מצטרפים גם אזרחים ששהו במקום וחשבו לתומם כי דהירת משאית לתוך שוק הומה אדם היא עניין של 'תאונה', אך היו גם אחרים כמו תיירת בריטית 'חדת-הבחנה' בשם אמה רשטון שפסקה: "זו לא הייתה תאונה, הוא נסע במהירות 60 קמ"ש, הוא לא הראה שום סימנים של כוונה להאט. לא ראיתי שום אבטחה, כלום".

נשיא ארצות-הברית הנבחר, טראמפ, קישר את המתקפה בברלין באופן מידי את המתקפה לגורמים אסלאמיים: טראמפ 'צייץ' בחשבון הטוויטר שלו: "דאע"ש וקבוצות טרור אסלאמיות נוספות כל העת תוקפות נוצרים כחלק מהג'יהאד העולמי".

מסתבר אם כן, כי הטרור האסלאמי הרצחני לא כל כך מצליח להבין בין מדינות הנלחמות לצד אסאד בסוריה ומואשמות בהשתתפות בהרג של אזרחים, לבין מדינות 'נאורות' כמו גרמניה שפתחו את שעריהן עבור פליטי העולם האסלאמי. נקווה שמנהיגים חדשים המבינים את מהותו של הטרור, ישכילו להתמודד עמו בדרכים נכונות יותר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד