בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יד אחת יונקת ויד שניה בוגדת"

הרשתות החברתיות גועשות בימים האחרונים סביב הודעת תמיכה של ערבים ישראלים בארגוני הטרור, והבעת שמחה על מות חיילי צה"ל. במספר מקרים הובילה המחאה הציבורית לפיטורין. אז מי ברשימת תומכי הטרור?

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ו תמוז תשע"ד - 19:08 24/07/2014
גודל: א א א
ערבי שעבד בעבר בבי"ח הדסה עין כרם והביע שמחה על הרג חיילים יהודים (צילום מסך)
ערבי שעבד בעבר בבי"ח הדסה עין כרם והביע שמחה על הרג חיילים יהודים (צילום מסך)

הלחימה בעזה בשילוב עם זמינות הרשתות החברתיות, הביאה בשבועות האחרונים מאז החל מבצע "צוק איתן", לתופעה מעניינת.

גולשים יהודים רבים נחשפים לתכנים של ערבים בעלי תעודות זהות כחולות המביעים הזדהות עם אחיהם בעזה ואף מנאצים את הצבא, החיילים, ראשי המדינה ובכלל העם היהודי. כתוצאה מכך קם קול זעקה אשר בראשו נמצא דף הפייסבוק "לא בבית ספרנו" שזכה לפופולאריות רבה ולכ-20,000 לייקים בימים ספורים, החושף את אותם ערבים.

רבים כמובן לא הופתעו מהעניין, בפרט לאור המהומות והפרעות בהן משתתפים והשתתפו ערביי ישראל רבים בשבועות האחרונים בכל רחבי הארץ. אך לפתע התברר כי התופעה חוצה מעמדות וסוגי עבודה במגזר הערבי, ולא מדובר רק ב"צעירים ממזרח ירושלים". רופאים ערבים בבתי חולים, סטודנטים לרפואה וסיעוד, עובדי עיריות, אנשי חינוך, עורכי דין, רוקחים, עובדים בחברות תקשורת, מציל בבריכה, רואי חשבון וסטודנטים רבים, כל אלו דוגמאות שפורסמו בימים האחרונים של ערבים העובדים ומקבלים פרנסה מיהודים, אך לא מתביישים להביע את עמדותיהם הברורות בגלוי.

כך ד"ר הית'ם רג'בי, רופא במיון בבית החולים שערי צדק, שכינה את חיילי צה"ל "רוצחי ילדים" והושעה מתפקידו.עובד במחלקת התחזוקה של עיריית צפת, מהכפר דיר אל-אסד שהושעה מעבודתו לאחר שפרסם בפייסבוק סטטוס תמיכה באירגוני הטרור וכתב: "הציונות היא אויב האנושות, כולנו פלסטין".

מורה ערבייה מלוד שכתבה כי היהודים רוצחים כמו היטלר. סטודנטית ערביה ממכללת הדסה שהושעתה מהלימודים ונשללה ממנה המלגה עקב פוסט מבזה. היא הדגישה שאינה חוזרת בה מהדברים.

אח בבית חולים שיבא שאמר "חיילי צה"ל פושעי מלחמה" והושעה מעבודתו. רוקחת בסופר פארם בנהרייה שהושעתה. עובד ערבי בבנק הפועלים שכתב "הלוואי ותהיה עוד שואה לישראל" ועוד ועוד.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו אשר פיטר ערבייה שעבדה כפסיכולוגית באגף החינוך בעיריית לוד לאחר שהביעה גילוי שמחה על מותם של חיילי צה"ל ואף ייחלה למותם של נוספים, הסביר את הסיבה לפיטורין.

"נגמר העידן של יד אחת יונקת מהמדינה ויש שניה בוגדת ומייחלת לתבוסתה"

"יש צומת בחיי איש ציבור שהוא אומר "די! נמאס!" והרגע הזה התגבש אצלי כשהראו לי את התגובה הנבזית והמרושעת בפייסבוק של עובדת העירייה העונה לשם איסרה גרא, מהישוב ג'ת שעובדת כפסיכולוגית באגף החינוך בעיריית לוד".

"אני יודע שאני הסנונית הראשונה לכך שאיש ציבור מגיב בחומרה על חוסר נאמנות למדינה, אבל אני מקווה שמהיום נפל דבר במדינת ישראל: נגמר העידן של יד אחת יונקת ומקבלת תלוש שכר מכובד הנושא את סמל המדינה או העירייה או החברה הציבורית ויד אחת בוגדת ומייחלת לתבוסתה של המדינה שהיא בעלת אותה הקופה הציבורית".

אולם נראה כי הלחץ הציבורי שהוביל למספר מקרים של פיטורין, לא הצליח במקום בו ח"כ אחמד טיבי התערב. מנהל מחלקה ערבי ברשת שופרסל שהסית נגד יהודים הוזמן לשימוע תוך כוונה לפטרו, אך הוחזר לעבודה בעקבות התערבות של ח"כ טיבי, יועצו של רב המרצחים ערפאת.

בעקבות האירועים קרא טיבי לערבים להיזהר בכתיבתם, והודעה ברוח דומה הופצה ברשתות החברתיות בקרב ערביי ישראל על כך שהיהודים "מחפשים" את דבריהם הבעייתיים.

שבעה מחיילי גולני שנהרגו

גם בכדורגל

גם בתחום הספורט נרשמו התכתשויות. עבד נחפאווי, פיזיותרפיסט קבוצת בני יהודה תל אביב, העלה תמונה שכביכול משווה בין האירועים בגרמניה הנאצית לבין אלה שמתרחשים בישראל, ובתגובה האוהדים קוראים לפטרו ומאיימים כי לא ירכשו מינויים כל עוד ימשיך בתפקידו.

מאמן הכדורגל שמעון רביבו אף פרסם בקשה משחקני כדורגל יהודים הנחשבים למבוקשים בליגות הנמוכות בידי קבוצות ערביות שמוכנות לשלם לשחקנים סכומים בלתי מבוטלים, להימנע מסגירת חוזים עם קבוצות מכפרים וישובים ערבים שבהם התקיימו הפגנות נגד צה"ל.

מנגד קפטן קבוצת הפועל באר שבע שפרסם קריאה חריפה נגד ארגוני השמאל זומן לבירור.

רבים קראו להחרים עסקים ורשתות בהן מועסקים אותם עובדים. בחלק מהמקרים הצליח האיום בחרם להוביל לפיטורי העובדים, אך בחלק מהמקרים גם זה לא עזר.

למרות הסערה הרבה נראה כי מדובר בקצה הקרחון. המציאות במדינת ישראל הולכת ומקצינה. רבים מבעלי האמירות המקוממות בימים האחרונים הם משכילים, לומדים באוניברסיטאות או בחברות שונות, המצטרפים לחברי הכנסת הערבים באמירות ופעולות נגד ישראל.

האם הציבור היהודי מסיר אט אט את המשקפיים האטומות ומתחיל להקשיב למה שהציבור הערבי צועק בריש גלי כבר שנים? ימים יגידו…

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד