בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יהודי נדקר בשוויץ – מודעות אנטישמיות באיטליה

שבו מהלווית הנרצח במיאמי וגילו צלבי קרס על רכביהם. בשוויץ נדקר יהודי ובאיטליה נתלו מודעות רחוב אנטישמיות

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז אב תשע"ד - 12:20 13/08/2014
גודל: א א א
מודעות אנטישמיות שנתלו ברחובות רומא
מודעות אנטישמיות שנתלו ברחובות רומא

ימים ספורים חלפו מאז נרצח במיאמי הרב יוסף רקסין הי"ד בידי שני מוסלמים, כך נראה, ובמשטרה המקומית עדין לא הצליחו לשים את ידיהם על הרוצחים. ביום שני התקיימה הלוויתו של הרב רקסין שבסופה נדהמו אנשי הקהילה היהודית לגלות, כי צלבי קרס נחרטו על כלי הרכב שלהם.

למשטרה המקומית עדין אין פרטים על זהותם של הרוצחים, אך הם מתעקשים לומר כי מדובר בשוד שהסתבך ולא באירוע אנטישמי. עסקנים בקהילה היהודית תמהו "כיצד בשעה שאין למשטרה קצה חוט לגבי זהותם של הרוצחים היא כבר יודעת שלא מדובר באירוע אנטישמי".

בתקופה האחרונה התגברו אירועי אנטישמיות ברחבי העולם, והשבוע נדקר יהודי בשוויץ ומודעות אנטישמיות נתלו באיטליה.

במרכז קניות בדבאוס שבשוויץ הותקף השבוע יהודי חרדי בידי גוי כבן 60. הלה התנפל עליו, דקר אותו בסכין וקרא לעברו קריאות אנטישמיות. היהודי הצליח להימלט לתוך רכבו בתוכו היו באותה העת בני משפחתו. אולם כאן עדין לא תם האירוע. התוקף רדף אחריו וניפץ את שמשת הרכב.

המשפחה המבוהלת נמלטה מהמקום ובבית כנסת מקומי לא הרחק משם, חבשו את היהודי ואף הזעיקו את המשטרה. במוקד המשטרתי אמרו כי אין ברשותם מספיק ניידות ולא יוכלו לטפל באירוע, אך בהמשך, כך אמרו לו, יגיעו אליו שוטרים בכדי לגבות עדות על האירוע. אולם השוטרים לא הגיעו.

במקביל, התלוננו ראשי הקהילה היהודית ברומא שבאיטליה כי מודעות ענק התומכות כביכול בערביי עזה, מלוות בקריאות נגד יהודים ואף נושאות ציור קריקטורה אנטישמית, נתלו ברחבי העיר, וזאת באישור העירייה.

ראשי הקהילה פנו לעירייה ואמרו, כי "ממודעות אלו עולה יותר ריח רע של אנטישמיות בוטה. נראה שמישהו בעירייה בחר לעצום את עיניו בשוגג או חמור יותר במזיד, ולגלגל עיניים כאילו מדובר במודעה תמימה של תמיכה באזרחי עזה, בעוד שלצד הטקסט 'התמים' צוירה קריקטורה מזעזעת וקשה נגד יהודים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד