בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יהודים נעצרו וגדיים הוחרמו

כך הגיבה המשטרה ליוזמת 'חוזרים להר' להקרבת קרבן פסח. במקביל, המשטרה דווקא הציגה שורת הקלות עבור היהודים שיעלו להר הבית במהלך ימי הפסח

  • י"ד ניסן תשע"ו - 12:34 22/04/2016
גודל: א א א
אחד העצורים הבוקר עם הגדי שהביא אתו
אחד העצורים הבוקר עם הגדי שהביא אתו

כ-15 יהודים נעצרו או עוכבו היום (ו') עד כה על ידי שוטרי מרחב דוד לאחר שהגיעו לכיוון הר הבית כשברשותם גדיים אותם התכוונו להקריב כקרבן פסח בהר הבית.

דוברות משטרת ירושלים פרסמה הודעה לפיה השלושה נעצרו בשל "חשד להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום". הגדיים נלקחו על ידי אנשי משרד החקלאות שהוזמנו למקום על ידי המשטרה.

אמש (ה') קבלו שני פעילי תנועת 'חוזרים להר', רפאל מוריס ויאיר קהתי, צווי הרחקה מנהליים חתומים בידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, המורים על הרחקתם מירושלים לכל ימי הפסח, זאת בשל "מידע מודיעיני" לפיו השניים מתכוונים להקריב קרבן בשטח ההר... חרף הצו המנהלי, הודיע רפאל מוריס כי בכוונתו להגיע היום עם גדי להר הבית במטרה להקריב קרבן פסח.

עו"ד אביעד ויסולי מ'המטה המשותף לתנועות המקדש' פנה הבוקר לרמטכ"ל גדי אייזנקוט בדרישה לבדוק את התנהלותו של האלוף סטריק: "הר הבית הוא המקום המקודש ביותר ליהודים עלי אדמות. פעילות פולחנית של יהודים בהר הבית, מותרת מפורשות לפי חוק השמירה על המקומות הקדושים וחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל. הודענו מפורשות לכל הגורמים הרלבנטיים על כוונתנו להקריב קרבן פסח בהר הבית בערב פסח, כבר לפני כחודש. לא קבלנו כל מענה, דחייה או הסתייגות מהודעתנו זו. אם קיימת או היתה בעיה משפטית כלשהי בנוגע להקרבת קרבן פסח בהר הבית, היה על סטריק להודיענו מבעוד מועד, וכך יכולנו להביא את העניין להכרעה שיפוטית. כל בר-דעת מבין שסטריק חיכה עד "הדקה ה – 90" בהוצאת צווי ההרחקה לפעילינו, בלילה שלפני יד ניסן, על מנת לחסום את הביקורת השיפוטית על מעשיו. מדובר בהתנהלות מתחכמת, פסולה וחסרת תום-לב, שמקומה לא יכירנה במדינה דמוקרטית".

| הסדרים והקלות לעולים להר בימי חול המועד

במקביל, פונים אנשי התנועות למען המקדש והר הבית לציבור הרחב בקריאה לעלות להר בימי החג וחול המועד.

המשטרה אף הודיעה לאנשי המטה המשותף של התנועות על שורת הקלות שיקלו על העולים היהודים להר בימי חול המועד: פתיחת עמדת הבידוק בשעות הצהריים בשעה 13:00, חצי שעה לפני הזמן הרגיל, בכדי לאפשר כניסה בפועל להר בשעה 13:30 המוגדרת כשעה בה מתחילים הסיורים של שעות הצהריים בהר וכן הנפקת כרטיסי ביקור עם מועד הביקור המדויק והקבוצה שאיתה ייכנס לשטח ההר כל עולה יהודי, כך יימנע מהעולים להמתין שעות ארוכות בכניסה להר.

במטה ארגוני המקדש מודים למשטרה על רצונה הטוב, אולם מסרבים לברך על ההסדרים החדשים. "ההסדרים הללו נולדו כתוצאה מפעילותם בהר של פעילי החמאס והתנועות האסלמיות שמיקמו את המוראביטון בהר הבית. כל ההסדרים הללו היו מיותרים לגמרי לו ראש הממשלה והשר לבטחון פנים היו מורים למשטרה להוציא באופן מיידי מתחומי ההר כל מוסלמי שמפר את הסדר", אומרים במטה.

"כיום התנהלות המשטרה בשטח ההר קפדנית והזויה כלפי יהודים שמתפללים בהר הבית, וסלחנית בשטח מול מוסלמים שמפירים את הסדר. הר הבית מספיק גדול כדי לאכלס בו זמנית רבבות יהודים והוא צריך להיות מקום שקט ופתוח לכל, במשך כל שעות היום, ללא מפירי סדר ופעילי מוראביטון".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד