בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יהונתן פולארד שוחרר מהכלא

ברוך מתיר אסורים: הבוקר יצא יהונתן פולארד ממאסר בן 30 שנה באמריקה בגין ריגול לטובת מדינת ישראל

  • ח' כסלו תשע"ו - 12:03 20/11/2015
גודל: א א א
יהונתן פולארד מחוץ לכלא, היום (הוועד למען פולארד)
יהונתן פולארד מחוץ לכלא, היום (הוועד למען פולארד)

אחרי 30 שנות מאסר ארוכות, השתחרר היום (שישי) בשעה טובה יהונתן פולארד מהכלא אמריקני בצפון קרוליינה. פולארד ריצה את שנות המאסר הרבות בשל ריגול לטובת ישראל.

אסתר פולארד, רעייתו של יהונתן חכתה לו מחוץ כותלי הכלא. בשלב זה הוטלו על פולארד מספר הגבלות בהן איסור לגלוש באינטרנט, איסור יציאה לארץ ישראל וכל יציאה מחוץ לאזור בו הוא יתגורר תעבור דרך קצין שירות המבחן האמריאי שאחראי עליו. פולארד ואשתו יתגוררו בניו יורק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר: "העם בישראל מברך על שחרורו של יונתן פולארד.כמי שהעלה את עניינו במשך שנים רבות בפני נשיאי ארה"ב, ייחלתי ליום הזה.לאחר שלושה עשורים ארוכים וקשים מתאחד יונתן סוף סוף עם משפחתו. אני מאחל ליונתן שהשבת הזו תעניק לו אושר ושקט שיהיו סימני דרך להמשך חייו."

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן על שחרור פולארד:"ברוך מתיר אסורים!יהונתן פולארד זוכה היום להכיר מחדש את המושג חופש. חירות שעבור רובנו היא מובנת מאליה. ליוויתי שנים רבות את הרב מרדכי אליהו זצוק"ל שפולארד ראה בו את רבו המובהק, ואף זכה שהרב יבקר אותו בכלא האמריקאי. לצערי, הרב זצ"ל לא כאן היום כדי לחזות בנס, אך בטוחני שהיום בשמיים יש שמחה מיוחדת בשחרורו".

בג' אדר תשמ"ז נגזר דינו של יהונתן פולארד למאסר עולם ובכך הפך לאדם היחיד בהיסטוריה של ארה"ב שנידון למאסר עולם בשל ריגול עבור מדינה ידידותית. העונש הממוצע בארה"ב במקרים דומים עמד על שנים ספורות בלבד בכלא, כאשר בשום מקרה לא נגזר עונש המתקרב אפילו לתקופה של 20 שנה. גם מרגלים שפעלו עבור מדינות אויב נשפטו במקרים רבים לזמן קצר בהרבה מזה שנגזר על פולארד.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד