בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יום שחור: בג"ץ ביטל את חוק המסתננים

שופטי בג"ץ גזרו גיהנום על תושבי דרום ת"א, והפיחו חיים במליוני אפריקאים

  • כ"ז אלול תשע"ד - 19:37 22/09/2014
גודל: א א א
מסתננים בדרום תל אביב
מסתננים בדרום תל אביב

שופטי בג"ץ פרסמו הערב (שני) את החלטתם בעתירת ארגוני השמאל הקיצוני כנגד חוק ההסתננות. השופטים ביטלו את רוב סעיפי החוק, ובין השאר קבעו כי יאסר על כליאת מסתננן לתקופה של שנה, כפי שנקבע בחוק המתוקן. בנוסף נקבע כי מתקן חולות יפורק בתוך שלושה חודשים, והמסתננים הכלואים בו ישוחררו לחופשי.

בנוסף ביטלו השופטים מספר סעיפים המקשים את החיים בישראל על המסתננים, דבר שהוביל לגידול במספר המסתננים שיצאו בשנה החולפת מהארץ ביוזמתם. יש לציין כי לביטול חלק מהסעיפים התנגדו חלק מהשופטים ובהם נשיא בית המשפט אשר גרוניס.

החוק הקודם נפסל אף הוא בבג"ץ, ובעקבות כך חוקק חוק חדש, מיקל יותר, אולם גם הוא נפסל כעת ברובו. יש לציין כי החוק, יחד עם בניית הגדר בגבול מצרים, הצליח למנוע את סחף המסתננים, אך גירושם של עשרות אלפי המסתננים שכבר בארץ, רחוק ביותר, וזאת ללא שהזכרנו את מאות אלפי מהגרי העבודה שהגיעו לישראל בדרך חוקית אך נשארו כאן ללא היתר.

כעת החשש העיקרי הוא מפני זרם מסתננים שיעוט על הגדרות, בתקווה ששופטי בג"ץ יורו לרשויות על הכנסתם לתוך תחומי מדינת ישראל. ההערכות הן כי באפריקה ישנם מליונים המנסים להגר למערב.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ דני דנון אמר בתגובה להחלטת בג"ץ נגד חוק המסתננים החדש כי: "שופטי בג"ץ העדיפו את טובת המסתננים על פני תושבי דרום תל-אביב, את האוטובוסים מחולות יש לפזר בקיבוצים ולא לשלוח שוב לשכונות בדרום תל-אביב. זו החלטה אשר מנותקת מהמציאות הכאובות בדרום ת"א ובכל השכונות המוצפות בפליטים".

השר אורי אריאל תקף אף הוא את פסק בג"ץ: "השופטים שברו היום שיא חדש בהפניית עורף למדינת ישראל. קשה להאמין שבג"ץ במו ידיו פוגע ביכולתה של ישראל להגן על עצמה מתופעת ההסתננות. איזה ערך יש לגדר הגבול כאשר כל מסתנן יודע שבג"ץ כובל את ידי המדינה והיא לא תוכל לעשות כלום?זהו יום שחור לשלטון החוק בישראל".

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד