בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יו"ר חוזרים להר שוחרר, יהודים הוצאו מהר הבית

תשעה יהודים הוצאו הבוקר (א') משטח ההר, אנשי הוואקף התפרעו. בית המשפט שחרר את רפאל מוריס שנעצר בערב החג

  • ט"ז ניסן תשע"ו - 11:15 24/04/2016
גודל: א א א

המשטרה בהיסטריה: כמו בערב חג הפסח, גם היום (ראשון) מאבטחים שוטרים רבים את אזור העיר העתיקה בירושלים והר הבית, בין היתר מהחשש כי פעילים יהודים יבקשו לעלות להר.

משעות הבוקר, ביקרו בהר הבית 115 יהודים, 685 תיירים שאינם יהודים ורבים עוד יותר ערבים מוסלמים. כמו כן, תשעה קטינים ובגירים יהודים הוצאו מהר הבית. על פי טענת המשטרה, רובם הפרו את כללי הביקור בהר הבית כאשר קראו פסוקים או מלמלו תפילה, ואילו כנגד אחד הקטינים טענו כי קיימת כנגדו החלטה על הרחקתו משטח ההר.

עו"ד בן גביר סמוך לבית המשפט, היום (מתנאל רחמים)

כמו כן, אנשי הוואקף וערבים נוספים התפרעו הבוקר בשטח ההר. שעות הביקור להיום הסתיימו, ובשעה 13:30 תתאפשר כניסה נוספת למבקרים, עד לשעה 14:30.

בתוך כך, יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס, שנעצר בערב החג סמוך להר הבית בגין הפרת צו מנהלי האוסר עליו להיכנס לעיר העתיקה בתקופת חג הפסח, הובא הבוקר לדיון בבית משפט השלום בעיר. המשטרה הגישה כנגדו כתב אישום בגין הפרת צו אלוף ואף ביקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את מוריס, הציג בפני נציג התביעה שורה של החלטות בית המשפט לשחרר את מתפרעי המורביטון והמורביטאת, ארגונים של נשים וגברים ערבים המתפרעים בהר הבית ומעוררים פרובוקציה שאף הוצאו מחוץ לחוק לפני מספר חודשים.

רפאל מוריס סמוך להר הבית (חוזרים להר)

נציגי התביעה בחנו בשנית את עמדתם והסכימו כי מוריס ישוחרר עד לסוף החג לבית הוריו, מחוץ לירושלים.

"שמח שעצרנו את ההשתוללות של המשטרה מיום שישי והושגה החלטה מאוזנת", אמר עו"ד בן גביר. "לטעמי, מוריס צריך לקבל צל"ש על מאבק למען זכות התפילה בהר הבית. אך בכל מקרה נדמה לי שגם המשטרה הבינה שמדובר בבקשה מופרזת וקיצונית וחבל שדווקא בזמן שהשר הממונה הוא גלעד ארדן המשטרה מגישה בקשות מרחיקות לכת ומבקשת לעצור לחודשים רבים צעיר המבקש לממש זכותו בהר הבית".

בערב החג נעצרו ועוכבו 15 יהודים שצעדו לעבר הר הבית כשברשותם גדי להקרבה לקרבן הפסח.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד