בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יעלון מסרב להכשיר ההתיישבות בחומש

במכתב לאנשי חומש מביע שר הבטחון הערכה לפועלם, אך מסרב לאשר התיישבות מחודשת

  • ב' חשון תשע"ה - 15:06 26/10/2014
גודל: א א א
חומש (יח''צ)
חומש (יח''צ)

במכתב של שר הבטחון יעלון לחברי גרעין חומש ושאנור, מציין השר כי על אף שהוא מכיר את חשיבותה האסטרטגית והבטחונית של ההתיישבות בצפון השומרון, ומעריך את פועלם של אנשי חומש, מתוך "מכלול שיקולים", לטענתו, הוא אינו מוכן לאשר להם לחזור ולהתיישב בישובים שגורשו ונהרסו.

מכתבו של שר הביטחון נשלח כמענה למכתבם של נציגי גרעין המשפחות שגורשו מחומש ושאנור לפני כתשע שנים, ואשר נאבקים על חיזוק וחידוש ההתיישבות בחומש ושאנור.

במכתב פנו נציגי הגרעין אל ראש הממשלה ושר הביטחון וביקשו לאשר את חזרתם הביתה לשאנור, ולקיים עימם פגישה בנושא. "הגיע הזמן לתקן את הכשל שבתכנית ההתנתקות, והמקום המתאים ביותר הינו צפון השומרון", כתבו המגורשים ומנו מספר סיבות לכך שהחזרה לישובים שגורשו צריכה להיות בצפון השומרון תחילה.

"מרחב צפון השומרון שוכן בלב ליבה של הארץ, היווצרות חממת טרור בשטח זה תאיים על כל מרכזי החיים", כתבו המגורשים. "בחומש קיימת נוכחות יהודית של 'ישיבת חומש המתחדשת' הפועלת זו השנה ה-8 ומהווה עוגן לשליטה ישראלית וביטחונית, ושטח הישובים נותר שטח C ומצוי בשליטה ישראלית מלאה. אלפי יהודים מבקרים ומטיילים הלכה למעשה במרחב כולו מעמק דותן ועד לחומש".

שר הביטחון ענה לגרעין שהינו מכיר היטב את צפון השומרון ובודאי מבין את משמעותה הביטחונית של חומש, מכיר ומוקיר את תרומת משפחות הגרעין לאחיזה באזור זה ואת הרוח הציונית שלהם שאיננה דועכת, אך מתוך מכלול שיקולים איננו יכול להיענות לבקשתם הגרעין לחדש את ההתיישבות בשאנור.

מגרעין חומש שאנור נמסר בתגובה: כי הם מודים לשר הביטחון על החיזוק והאהדה, אך אומרים כי ימשיכו להיאבק על תיקון הגירוש עד אשר האחיזה בחומש תהפוך לישוב מן המניין ויקום ישוב יהודי בשאנור. "לא ייתכן שלגרש יהודים מותר אך אסור לאפשר להם לחזור ולהתיישב בביתם!", אומרים בגרעין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד