בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יעלון סימן מטרה"

קב"ט חברון עלה לדוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו. הוא תקף בחריפות את השר לשעבר יעלון. לתובע במשפט אמר: "ללא נסיון ובלי שום אחריות על חיי אחרים" • מתעדכן

  • כ"ד אב תשע"ו - 09:55 28/08/2016
גודל: א א א
אליהו ליברמן באולם הדיונים (הלל מאיר TPS)
אליהו ליברמן באולם הדיונים (הלל מאיר TPS)

צוות הסנגורים של החייל אלאור אזריה הגיע הבוקר (א') לבית הדין הצבאי ביפו עם שורה של עדים מטעם ההגנה.

ראשון העדים שעלה למסור את עדותו הוא קב"ט היישוב היהודי בחברון אליהו ליבמן. ליבמן מעיד על אווירה חמורה ביותר מצד שר הביטחון יעלון ביחס לאירוע, דבר שמקשה על כלל הגורמים הצבאיים לתפקד בצורה אובייקטיבית.

אלאור אזריה היום בדיון (הלל מאיר TPS)

ליבמן סיפר כי ימים ספורים לאחר האירוע שוחח עמו אדם העובד בצמוד לשר לשעבר יעלון ואמר לו כי יעלון אמר ש"אפילו קב"ט חברון אומר שהירי לא היה מוצדק". ליבמן ציין בעדות כי מדובר בשקר: "אמרתי לו שזה שקר וכזב ומאחר ויעלון מכיר אותי אישית הוא יכול לפנות אליי ולברר איתי. עד לרגע זה לא קיבלתי פניה בעניין הזה", אמר ליבמן. "התחושה היא לא נעימה ושיש צורך ליישר קו עם המערכת הביטחונית והתקשורת", הוא הוסיף.

רוצה להישאר מעודכן? דוא"ל עם הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!

על פי דיווחים של כתב וואלה שבתי בנדט מאולם הדיונים, התביעה סרבה לאפשר לסנגורים לשאול את ליבמן שאלות של סברה מאחר ולטענתם הוא אינו עד מקצועי אלא עד ראייה ותפקידו לספר רק עובדות. השופטים קבלו את עמדת התביעה אך ליבמן הספיק לומר: "ברגע ששר הביטחון קובע כזו קביעה כולם בצבא מיישרים קו, לא יהיה אחד שיעז לומר אחרת. היתה הרגשה מאד לא פשוטה בקרב חיילים ומפקדים, גם במערך הסדיר וגם במערך המילואים, בעקבות ההתנהלות באירוע הזה".

שלמה לוינגר מחברון מגיע לבית הדין (הלל מאיר TPS)

ליבמן הצדיק את הירי של אלאור במחבל וטען כי בלעדיו לא ניתן היה לוודא נטרול של המחבל: "לגבי ניטרול, זו אמירה מקצועית שיוצרת בלבול אצל אנשים. יש כאלה שחושבים שאם יורים על מחבל כדור והוא נופל על הרצפה אז הוא מנוטרל".

לדברי ליבמן, איום של חגורות נפץ על גופות של מחבלים המבצעים פיגועי דקירה הוא ממשי בגזרת חברון והדברים אף מגובים בהנחיות של צה"ל בגזרה.

ליבמן תקף בחריפות את התובע במשפט, עו"ד נדב וייסמן. כשנשאל ליבמן מה התייחסותו לדברים של התובע על כך שאיום המטען הוא "פיקציה" אמר ליבמן בציניות: "אני מבין שהתובע היה בזירה אם כך הוא מדבר". ליבמן הוסיף לתקוף את התובע ש"עזב את האזרחות כדי להרשיע לוחם בצה"ל. זה מזעזע ולא נתפס". בשלב זה דרשו ממנו השופטים להפסיק לתקוף את התובע.

התובע ניסה להטיח בליבמן כי לא היה חשש למטען בזירה וכראיה לכך הוא אמר שליבמן עצמו לא הזהיר את הנוכחים מפני מטען. ליבמן השיב: "הייתי מציע לך פופקורן ורוחה כי אתה חי בסרט... מוכח שהשואלללא נסיון ובלי שום אחריות על חיי אחרים".

(עודכן לאחרונה: 14:39)

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד