בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יעמוד למשפט על חינוך ילדיו כיהודים

רב עיר ושליח חב"ד יעמוד היום (ג') לדין בבית משפט בשבדיה על כך שלא שלח את ילדיו לבית ספר ממלכתי בעיר בגלל יהדותם וחינכם בביתו

  • אברהם שפירא
  • ז' שבט תשע"ה - 18:00 27/01/2015
גודל: א א א
חינוך יהודי. ארכיון
חינוך יהודי. ארכיון

בבית המשפט בעיר גוטבורג שבשבדיה, יערך היום (שלישי) משפטו של שליח חב"ד במקום ורב העיר, הרב אלכסנדר נמדר, לאחר שלימד את ילדיו בביתו בכדי לא לשלחם לחינוך שאינו יהודי.

למרות העובדה שבמשך שנים לימד הרב נמדר את ילדיו בבית בתכנית ייחודית המתאימה לילדים שאין להם בתי ספר בסביבתם, ראו מספר אנטישמיים בעיר סיבה להגיש תביעה נגד הרב.

הללו הגישו תלונה לרשויות החוק בתואנה שילדיו של הרב לא מגיעים לבית הספר ובעקבות כך הם עלולים לגדול "אנאלפא-ביתים". מגישי התלונה הסתמכו על חוק מיוחד הקיים בשבדיה ונחקק במיוחד עבור ילדי המהגרים.

כאמור, היום יערך דיון בבית משפט, אשר יכריע האם מותר להם להמשיך ולהעניק לילדיהם חינוך ביתי, או האם יחויבו לשולחם ללימוד בבי"ס הממלכתי. הרב אלכסנדר נמדר אמר בשיחה עם כתב 'המבשר': "עשינו את מירב המאמצים בכדי שידינו תהיה על העליונה, יש סיכויים טובים לכך, וגם האנטישמיות שגואה בשבדיה למזלנו רק מסייעת לדבר. אבקש מכלל ישראל להתפלל עבורנו שנוכל להמשיך ולהעניק חינוך יהודי טוב לילדינו".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד