בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ירי על ערבי או בלוף משטרתי?

לאחר שישה ימים במעצר ממושך ללא ראיות, שוחרר תושב בנימין שנעצר בחשד לירי על מונית ערבית. רק לאחר שחרורו התברר כי מדובר בכלל בירי כדור פלסטיק. ארגון חוננו: "סיפור שצריך לבייש את המשטרה"

  • יח"צ
  • י"א אב תשע"ד - 10:53 07/08/2014
גודל: א א א
רובה פלסטיק (אילוסטרציה)
רובה פלסטיק (אילוסטרציה)

שישה ימים של חקירות אינטנסיביות בילה תושב גוש שילה בן 26, נשוי ואב לשלושה ילדים, לאחר שנעצר בחשד לירי על מונית ערבית בצומת גיתית שבבקעה.

ראשיתה של הפרשה לפני כשבוע וחצי, כאשר כוחות שב"כ ובלשים מהמפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר שי פשטו על מקום עבודתו של תושב גוש שילה ועצרו אותו. הוא הובל לביתו, שם ערכו השוטרים חיפוש מדוקדק, ולאחר מכן נלקח לימ"ר ש"י, שם נחקר תחילה בחשד ליידוי אבנים לעבר מונית ערבית בצומת גיתית שבבקעה מספר ימים קודם לכן. בהמשך השתנה החשד והוא נחקר בחשד לירי לעבר המונית.

העצור, אשר אין ברשותו נשק אישי ואינו בעל עבר פלילי, הכחיש מכל וכל את המיוחס לו. למרות זאת מעצרו הוארך פעמיים, כאשר החוקרים מסרבים לפרט בבית המשפט את פרטי האירוע. בשלב מסוים אף טענו החוקרים כי ברשותם תמונות של רכבו של החשוד במקום האירוע, אך הוא המשיך לטעון כי מדובר בשקר וכי לא נכח במקום, ובהמשך התברר כי בידי המשטרה אין תמונות כאלו.

אשתו של החשוד נמצאת בסוף הריונה וצריכה ללדת בכל רגע. אביו אף הגיע לבית המשפט והסביר לשופט כי המעשה המיוחס לבנו בידי המשטרה אינו קשור אליו, ובני המשפחה התחננו כי בנם ישוחרר לשהות עם משפחתו טרם הלידה. הקבלן אצלו הוא עובד התייצב אף הוא והצהיר כי באותו יום היה בעבודה.

במהלך הדיונים ניסו עורכי הדין דוד הלוי ואביחי חג'בי, שייצגו את החשוד מטעם ארגון חוננו להבין מהם פרטי האירוע, אולם נציגי משטרה הפנו כל העת את בית המשפט ל"חומר הסודי" שלטענתם קושר את החשוד למקרה.

כעבור שישה ימים בהם המשיך החשוד להתעקש כי אינו קשור למעשה שוחרר ביום ראשון האחרון למעצר בית בן חמישה ימים ללא שהובא כלל לדיון.

רק לאחר שחרורו התברר כי המשטרה ייחסה לו ירי כדורי פלסטיק בלבד ולא ירי חי כפי שהובן במהלך הדיונים בבית המשפט.

עו״ד אביחי חג׳בי המייצג את החשוד מטעם ארגון ״חוננו״ מסר בתגובה: "אנו נוכחים שוב לכשלון מודיעיני מהדהד של המשטרה. מלכתחילה לא היה קצה קוצו של יוד שקשר את מרשי למעשים שויחסו לו, למעט מידע מודיעיני שנמצא בסופו של יום כעורבא פרח. טוב עשתה משטרת ישראל, אמנם באיחור רב, כאשר שחררה את מרשי ללא תנאים מגבילים".

מארגון חוננו המייצג את החשוד נמסר בתגובה כי "נראה שהמפלג המיוחד לפשיעה יהודית שהוקם בימ"ר ש"י מוצא סיפורים מתחת לאדמה בכדי להצדיק את קיומו ואת תקציבי העתק שהושקעו בו. החזקתו של יהודי בעל משפחה ללא עבר פלילי במשך שישה ימים במעצר, רק בשל מידע ארטילאי על חשד לירי כדורי פלסטיק, וחרף הכחשתו הגורפת, צריכה לבייש את המשטרה, לא פחות מאשר צריכה להדאיג את הציבור".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד