בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ישיבת 'ניר' עלתה להר הבית

לרגל תענית אסתר, עלו רבני הישיבה ותלמידיה ביחד עם הרב דוב ליאור

  • י"ח אדר תשע"ז - 12:57 16/03/2017
גודל: א א א
הר הבית
הר הבית

עשרות תלמידי ישיבת 'ניר' שבקרית ארבע עלו בתענית אסתר ביחד עם רבני הישיבה להר הבית. אליהם הצטרף גם הרב דוב ליאור שכיהן עד לפני מספר שנים בראשות הישיבה. עלייתם של תלמידי הישיבה מצטרפת לעלייתם של יהודים רבים להר, וניתן לראות 'זינוק' במספר העולים ביחס לשנים עברו.

העלייה במספר העולים להר הבית מתרחשת בד בבד עם שינוי מדיניות המשטרה ויחסה אל העולים, שינוי שהתרחש לאחר מאבק מתמיד במדיניות המפלה לרעה את היהודים העולים להר השינוי ניכר בגודל הקבוצות העולות להר, והשנה מספר האנשים בכל קבוצה היה כפול מהשנה הקודמת, כך שנרשמה עלייה של 60% במספר העולים ביחס לתענית אסתר אשתקד.

ראש הישיבה, הרב וולדמן שעלה ביחד עם תלמידיו הסביר במקום על הקשר של פורים ותענית אסתר להר הבית ועמד על מאמצי מרדכי ואסתר להחזיר את בית המקדש, ועל חשיבות העלייה להר בימים אלו.

לאחר מכן נמסרה במקום שיחה תורנית של הרב ליאור שהתפרסה כמעט על כל משך השהייה על ההר. בשיחתו אמר הרב ליאור כי אחשוורוש היה מוכן לתת לאסתר המלכה כמעט את הכול, למעט את בנייתו של בית המקדש, מכיוון שהוא ידע שהקמת בית המקדש, תחליש את כוחן של מלכויות הרשעה בעולם.

בהמשך דבריו אמר הרב ליאור כי השאיפה והכמיהה להר הבית ולבניין בית המקדש, חייבת להיות בליבו של כל יהודי בדור שלו, ולא לכסוף לבניין בית המקדש בדור הבא. חובתו של כל דור ודור להוסיף נדבך בבניין בית המקדש, ובדורנו, העלייה להר הבית היא הנדבך בבניין בית המקדש.

עוד הוסיף הרב ליאור, עלינו לתקן את מה ששגינו אחרי מלחמת ששת הימים, ולחזור לעלות אל ההר כדי לגאול אותו בנוכחות במקום. בכך אנחנו מניחים נדבך משלנו בבניין המקדש מחדש. במלחמת ששת הימים הייתה שעת הכושר, מתוך חולשות הסגירו את זה בחזרה. ולכן אנחנו מושפלים עד היום הזה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד