בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ישראלי ממוצע צורך 240 ביצים בשנה

מספרים ונתונים אודות ענפי הבשר, הדגים והביצים בדו"ח מיוחד של משרד החקלאות

  • כלב אליהו
  • י"א ניסן תשע"ז - 08:31 07/04/2017
גודל: א א א

לקראת חג הפסח, מפרסם משרד החקלאות ופיתוח הכפר את כל הנתונים והמספרים העדכניים בנוגע לענפי הבשר, הדגים והביצים. הנתונים והמספרים כוללים את נתוני הצריכה בענפים שונים, ומגמות חדשות בענפי אלו.

ענף הבשר:

הישראלי הממוצע על פי הנתונים, צורך בשנה כ-16 ק"ג בשר טרי וקפוא. בשנה החולפת צרכו הישראליים כ-140 אלף טונות של בשר, כאשר רוב הבשר, כ-63% מסופק על-ידי יבוא ואיננו תוצרת מקומית. לקראת חג הפסח ישנה עלייה של 30% בצריכת הבשר ביחס לימי השנה הרגילים.

המחיר הממוצע של הבשר ברשתות השיווק השונות, ירד ב-7% בשנה האזרחית האחרונה ביחס לשנה האזרחית שקדמה לה. ירידה זו מתרחשת גם בבשר הקפוא וגם בבשר הטרי, אך בממוצע מחיר הבשר הטרי גבוה ממחירו של הבשר הקפוא בכ-30%.

ירידת המחירים מתרחשת, ככל הנראה, בשל שתי רפורמות שמקדם משרד החקלאות בשנים האחרונות בתחום יבוא הבשר. רפורמה אחת נוגעת לפתיחת יבוא של בשר טרי מצונן ממדינות אירופה לישראל, ואילו השנייה נוגעת להארכת חיי המדף של הבשר הטרי המצונן המיובא מדרום אמריקה.

ענף הדגים:

על פי נתוני אגף הדיג במשרד החקלאות, במהלך השנה האחרונה צרכו בישראל יותר מ-90 אלף טונות של דגים. הדגים המועדפים בישראל הם דגי אמנון, סלמון, קרפיון ודניס. עם זאת, לעומת מוצרי הבשר, ישנו פער ניכר בין תקופת חג הפסח לכל השנה: במהלך חודש ניסן, לקראת חג הפסח ישנה עלייה של כ-75% בצריכת הדגים בישראל.

גם במחירי הדגים חלה ירידה בשנה האחרונה ביחס לשנה הקודמת, וגם את הירידה הזו מנכסים במשרד החקלאות למהלכי השיווק שננקטו על-ידי המשרד בשנים האחרונות. לטענת המשרד, כחלק מהגברת התחרות בשוק הדגים, הם התנו את התמיכה במגדלי הדגים בפתיחת יבוא של דגים קפואים במחצית מגובה המכס.

ענף הביצים:

צריכת הביצים בישראל עומדת כיום על כ-240 לנפש מידי שנה, ולקראת החגים העלייה בצריכת הביצים היא זעירה באופן יחסי ועומדת על 10% בלבד. הנתונים המתפרסמים מגלים כי הציבור בישראל לא מתלהב מביצים 'מיוחדות' כמו אומגה, ביצי חופש וביצים אורגניות. ככלל, על פי הנתונים ניתן לומר, כי הישראלי הממוצע צורך ביצים רבות ביחס למקובל כיום בעולם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד