בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ישראלים מעדיפים מוצרים מיו"ש בעקבות החרם"

עקיבא הכהן, בעל טחנת קמח ביצהר, עם תובנות מיוחדות בעקבות תערוכת המזון השנתית בתל אביב

  • טוביה אריאל
  • י"ז כסלו תשע"ו - 18:23 29/11/2015
גודל: א א א
עקיבא הכהן בתערוכה (הקול היהודי)
עקיבא הכהן בתערוכה (הקול היהודי)

בשבוע שעבר התקיימה תערוכת 'ישראפוד' בתל אביב. מדובר בתערוכת מוצרי מזון שנועדה ליצירת קשרים כלכליים בין עסקים בשוק המזון בישראל. עקיבא הכהן, בעל טחנת קמח מיצהר, השתתף בתערוכה זו הפעם השלישית. השנה הוא חזר עם רשמים מיוחדים.

הכהן בתערוכה

בשיחה עם הקול היהודי,מספר הכהן כי בשונה משנים קודמות, אז כששמעו אנשים כי הוא מתגורר ביצהר היו מגיבים באדישות, הרי שבשנה האחרונה, בעקבות החלטת האיחוד האירופי לסמן את מוצרי ההתנחלויות, התגובות היו חיוביות ואוהדות ב"צורה בלתי רגילה".

"היה ניכר שכולם תומכים מאוד במפעל ההתישבות", אומר הכהן. "אנשים אומרים לי 'סמנו את המוצרים שלכם שנדע לקנות', 'שילכו לעזאזל האירופאים האלו'. היה מאוד ברור שסימון המוצרים באירופה גרם לצמיחה בצריכה הישראלית של המוצרים".

הכהן משווה את המציאות שגילה למסנה המשפחתי. "גם אם אחד מבני המשפחה מתנהג בצורה שאינה מתאימה לציפיות, ברגע שמישהו מבחוץ מנסה לפורר את המשפחה מיד כולם מתיצבים כגוש אחד ומתעלמים מהביקורת הפנימית".

'ישראפוד' תערוכת המזון הישראלי

"בתוך תוכם כל היהודים אוהבים אחד את השני", אומר הכהן. "נכון שיש ביקורת, אבל היה כיף לראות איך ברגע שמישהו מנסה לסכסך בינינו ולהחרים את אחד האחים בתוך המשפחה, הניצוץ הפנימי מתעורר וכולם נעמדים מאחוריו".

הכהן בתערוכה

הכהן מספר כי בשנים האחרונות הוא גם מנהל את חברת שיווק מוצרי יש"ע. חברה העוסקת ב'סימון מוצרים' מיהודה ושומרון על מנת שיהודים המעוניינים לסייע בצמיחת ההתיישבות, יוכלו לעשות זאת גם דרך הקניות של משק הבית. לדברי הכהן, הוא לא היחיד שמתעסק בנושא, הוא מספר על חברים שפועלים בצורה דומה עם מוצרים ישראלים בחו"ל.

"כל מהלך כזה זוכה לתמיכה רחבה גם בארץ וגם בעולם", מספר הכהן. "אמנם הקולות השמאלנים הם תמיד רעשנים יותר, אבל אפשר לראות גם בארץ וגם בעולם שישנם יהודים ואף גויים רבים שמעוניינים דווקא לתמוך בישראל ובהתנחלויות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד