בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כיצד יאבקו הפעילים נגד הריסת הבניינים?

תושבי בית אל והפעילים מתכננים המשך מאבק. "יהיה מאבק קשה - בלי קריאה לסירוב פקודה", אמר ראש המועצה. אחד הפעילים ציין "לא מתנגדים לפגיעה ברכוש"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב אב תשע"ה - 13:03 28/07/2015
גודל: א א א
בנייני דריינוף המבוצרים בבית אל. ארכיון (אריה מינקוב)
בנייני דריינוף המבוצרים בבית אל. ארכיון (אריה מינקוב)

מועצת בית אל קוראים למתיישבים ולתומכים לצאת לקראת הערב (שלישי) בשעה 18:00 ולהפגין לאורך כביש 60 ברחבי יו"ש במחאה על פינוי בנייני דריינוף הבוקר. "אני קורא לכל תושבי יו"ש ולכל אוהבי ההתיישבות להגיע עוד היום לבית אל למתחם בתי דריינוף ולהצטרף אלינו למניעת הרס הבתים", אמר שי אלון ראש המועצה.

לאחר הפינוי הבוקר, בו עוכבו כחמישים מפגינים ומאז נחסמה הכניסה לבית אל לאזרחים שאינם תושבי המקום, מתכוונים פעילי מטה המאבק להמשיך בפעילות בניסיון למנוע את ההרס. כמו כן, הפעילים בשטח קוראים לציבור להגיע לישוב ולסייע במאבק.

יהודה, אחד הפעילים איתו שוחחנו, שטח בפנינו אמש את תכנית המאבק של הפעילים. "התכנית היא להתבצר בכוח בבניינים ולא לעזוב אותם", אמר יהודה לפני הפינוי והוסיף "בשום פנים ואופן לא יהיה הסכם". במטה המאבק אומרים מראש כי הם מתנגדים לאלימות או לפגיעה בשוטרים. "השוטרים שיגיעו לכאן לא יתקבלו במטח של אבנים. מבחנתנו יכולה להיות פגיעה ברכוש צבאי המיועד להרס אך לא תהיה פגיעה בנפש בשום פנים ואופן", הוא הבהיר בשיחה עם הקול היהודי.

הפעילים יידו אבנים והשליכו ביצים על השוטרים. בית אל, הבוקר (א. קורן)

בפועל, כאשר הכו השוטרים את המתיישבים בבית אל הבוקר, הושלכו ביצים ואבנים לעבר שוטרים ועל כבישים באזור הוצתו צמיגים במטרה למנוע מכוחות נוספים להגיע. יהודה סיפר היום, כי איש לא מחה נגד המפגינים על מעשיהם.

מטה המאבק מסרב להוציא הודעה רשמית הקוראת לחיילים ולשוטרים לסרב פקודה לפינוי התושבים ולהרס המבנים. "לדעתנו קריאה לסירוב פקודה לא תשנה את הראש של שוטרי היס"מ וחבל על המאמץ ועל המשאבים להשקיע בזה". יהודה הוסיף ואמר, כי "אם מישהו מהמפגינים יעשה משהו חריג מאוד שלא מוסכם על מטה המאבק, ייתכן שיהיה גינוי, אני לא יודע להגיד".

| "פונים לשרים ולתקשורת – לא קוראים לסירוב פקודה"

ראש המועצה שי אלון, שתחתיו מתנהל מטה המאבק, סבור שעיקר המאבק יהיה בזירה המשפטית. "נגיע לבג"ץ ונדרוש לבטל את צווי ההריסה", אמר אמש לקול היהודי. מבחינה חוקית ישנם אפילו היתרי בנייה ואישור של שר הבטחון, אין טעם להרוס את הבתים ונשאר רק לבנות עוד. אנחנו מקווים שהקול הזה ישמע בבג"ץ".

באותן שעות בהן שוחחנו עם אלון, שהו מאות פעילים בבנייני דריינוף והתכוננו לפינוי הצפוי. אם כן, מה חלקם במאבק? שאלנו ואלון ענה. "במידה וקולנו לא ישמע בבג"ץ, נאלץ להיאבק בכוח עד שיוציאו אותנו בכוח מהבתים. אנו מביעים מחאה בצורה דמוקרטית", הוא מסביר ומבקש לציין "ראש הממשל התחייב לפני שלוש שנים לבנות 300 יחידות דיור בבית אל ועד היום זה לא קרה. יש כאן משוואה לא הוגנת ואנו נמחה בכל דרך דמוקרטית".

"נאבק בכוח. יהיה פינוי קשה". ביצורים בנייני דריינוף. ארכיון (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)

האם מטה המאבק קורא לחיילים ולשוטרים לסרב לפקודת פינוי? "אנחנו לא מתעסקים בזה", משיב אלון. "גם אנחנו לובשים מדים והשוטרים צריכים לבצע את מה שמוטל עליהם. אנחנו פועלים בכלים דמוקרטיים, מתראיינים, פונים לתקשורת ונפגשים עם שרים מהימין. המחאה שלנו היא על כך שיש כאן עוול. יהיה קשה להוציא אותנו מכאן, ויצליחו רק בכוח. יש מכתב עליו חתמו רבנים רבים המוחים בתוקף על הריסת הבתים, זו הדרך למחות", מבהיר ראש המועצה. "מפריע לנו וחורה לנו שיש הקפאת בנייה ביהודה ושומרון במשך שנה וחצי. מפריע לנו מאוד שלא מסדירים את הבתים ביו"ש. אין פה סירוב פקודה ואין כאן הסכמים. אנחנו הולכים על המסר הרחב. המאבק כאן הוא התחלה. לא מדובר רק בבתים האלו, אלא על כל יהודה ושומרון".

"יהיה פינוי קשה", הצהיר אלון והוסיף "לא יהיה כאן פינוי של קבוצות קטנות של הימין הקיצוני, זה לא מה שיש לנו להגיד. אנחנו נאבקים על ההתיישבות ביו"ש ואנחנו בכלל לא נמצאים במקום של סירוב פקודה. מי שחשוב לו המסרים האלו מוזמן להצטרף".

"אנחנו לא קוראים לסירוב פקודה, רק מתראיין לתקשורת". אלון בהפגנת מחאה כנגד הריסת בתי דריינוף (הלל מאיר, סוכנות תצפית)

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד