בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כך נראה עוול"

אבישי בן חיים פגש בהלווייתה של אסתי ויינשטיין ז"ל בדיוק את ההפך ממה שציפה

  • כ"ג סיון תשע"ו - 13:56 29/06/2016
גודל: א א א
האדמור מגור (יודל)
האדמור מגור (יודל)

"כך נראה עוול" - במילים אלו פותח אבישי בן חיים, כתב לענייני חרדים של ערוץ 10, פוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו בנוגע לסיקור התקשורתי של התאבדותה של אסתי ויינשטיין ז"ל, בת למשפחה מחסידות גור ואם לבנות שמסתופפות עדיין בחצר החסידות, שעזבה לפני שבע שנים את את משפחתה ורוב בנותיה נתקו עמה קשר לאחר שעזבה את הדת.

"באנו היום ללווית אסתי וינשטיין ז''ל כדי לפגוש את בני משפחתה המרושעים וקרי הלב ובסוף פגשנו משפחה אצילית ורגישה, שמענו הספד של אבא חרדי רגיש ואוהב והסבר ובקשת סליחה של בת חרדית רגישה וכואבת", כתב בן חיים.

"בהתחלה הייתה טענה שהחרדים הולכים את לחטוף את הגופה,התקשרתי, דיברתי עם המשפחה, הם הזדעזעו מהרעיון 'מה פתאום, חס ושלום', מיותר לומר שאף אחד לא ניסה לחטוף את הגופה. אחר כך אמרו שהבנות ניתקו קשר מאמם בגלל הוראה אכזרית של האדמו''ר, התקשרתי, דיברתי עם המשפחה, הם התחייבו שאין שום הוראה מהאדמו''ר והסבירו שבשום אופן לא מדובר בעניין דתי, אלא בעניין אנושי פשוט, הבנות כעסו על אמא אהובה שפתאום יום אחד לפני שבע שנים קמה ועזבה אותן ולכן הניתוק. אחר כך אמרו שהחרדים דורשים לקבור אותה חלילה מחוץ לגדר, התקשרתי, דיברתי עם המשפחה, הם הזדעזעו מהרעיון, 'היא הייתה אמא טובה, אנחנו אוהבים אותה', לא היה ולא נברא...".

"אחר כך אמרו שהמשפחה מחרימה את הלוויה של אסתי ז''ל, שזה שיא האכזריות, ואז... ואז פתאום בלוויה ראינו קבוצה של נשים חרדיות חסידות גור מתייפחות שמגיעות ללוויה וגברים עצובים חסידי גור והם כולם עומדים בצד בצורה חרישית רגישה ובנימוס ומחכים לחלק שבו יאפשרו להם להשתתף. ואז שמענו את האבא מספיד את הבת שלו, ואת הבת הבכורה רחלי מספידה את אמא שלה בלי שאף חרדי יגיד לה שהיא בת ולא יכולה לדבר בפורום כזה. ואז, ואז הבנתי שהשבוע נעשה עוול בישראל".

בהמשך מצטט בן חיים קטע מההספד שנשאה בהלוויה בתה של אסתי: "נזכור ולא נשכח את שנות הילדות שחלק מאיתנו זכו לחוות בחיקך, את המשפחתיות והאהבה שהיו מנת חלקך, נזכור ולא נשכח את השנים בהן גידלת אותנו בחוכמתך הרבה הרעפת לכולנו, נזכור ולא נשכח שבכול שנות ילדותינו רצית בכל מאודך רק את טובתנו, התאמצת ולמדת איך לגדל אותנו ולהיות אמא טובה בשבילנו... בטוחה אני שאת רואה ששום דבר לא נעשה בכוונה, מבינה אני שיש דברים שלא ניתן היה להשיב, אבל כעת תוכלי מלמעלה להביט ולהקשיב, להבין את כל מה שלא הבינו בני האדם מסביבנו, אבל העיקר שכעת קבלי את סליחתנו".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד