בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כך צמח המאחז הערבי בצל "סדרי העדיפויות"

הרחבת המאחז בוצעה לאור יום כדבר שבשגרה לאורך תקופה ארוכה

  • כ"א כסלו תשע"ז - 17:30 21/12/2016
גודל: א א א
המאחז הערבי (רגבים)
המאחז הערבי (רגבים)

במזרח גוש עציון, צמוד לכביש הגישה ליישובים פני קדם ומיצד בונים בתקופה האחרונה ערבים מהכפר סעיר בנייה בלתי חוקית וזאת ללא התערבות וללא הפרעה של המינהל האזרחי. צילומים של תנועת רגבים מציגים כיצד גם לאחר שהתנועה התריעה בפני המינהל האזרחי נבנים בתים נוספים.

כזכור, סמוך למקום בו נבנים בתים אלו אירעו בשנה האחרונה מספר אירועי ירי שבוצעו על ידי מחבלים שיצאו מהכפר סעיר.

"מעבר לעובדה כי מבנים בלתי חוקיים אלו נבנו ללא היתרי בניה ובניגוד לכל דין, אלא שבנייתם בסמיכות כה גדולה לכביש המוביל לישובים הישראליים פני קדם ומיצד בו חולפים תושבים ישראליים מידי יום, מהווה מפגע בטיחותי וביטחוני ראשון במעלה", אומר עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים. "עברייני הבניה ניצלו את העובדה כי במשך שנים ארוכות רשויות האכיפה נמנעו מלאכוף את החוק מולם, והרחבת המאחז מבוצעת לאור היום, כדבר שבשגרה ולאורך תקופה ארוכה".

משה סוויל, מ"מ ראש מועצת גוש עציון אמר: "שיטת האכיפה של המינהל האזרחי הפועלת בהתאם לסדרי עדיפויות פשטה את הרגל. סדרי עדיפויות ששמים בדחיפות הגבוהה ביותר בתים של תושבים יהודיים שבנויים על קרקע שלא הוכח שאין לה בעלים מצד אחד, ומתעלמת מהקמת כפר פלסטינאי חדש בצמוד לכביש גישה תוך גזלת קרקעות ברורה".

עוד אמר סווייל, כי "לאור העובדה שעברייני הבניה ממשיכים בימים אלו ממש בבניית מבנה בלתי חוקי נוסף, אשר בנייתו עתידה להסתיים בקרוב, שוקלת תנועת רגבים לעתור לבג"ץ כנגד המנהל האזרחי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד