בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כמה ערבים-מוסלמים חיים בישראל?

נתוני הלשכה הראשית לסטטיסטיקה לגבי המגזר הערבי-מוסלמי בישראל התפרסמו. מאז השנה הלועזית הקודמת - למעלה מ-3,000 ערבים נוספים בישראל

  • אברהם שפירא
  • ז' תשרי תשע"ו - 18:30 20/09/2015
גודל: א א א
ערבים מוסלמים. אילוסטרציה (יאסר שואהנה)
ערבים מוסלמים. אילוסטרציה (יאסר שואהנה)

לקראת חג הקרבן המוסלמי, מפרסמים בלשכה הראשית לסטטיסטיקה את נתוני האוכלוסייה הערבית-מוסלמית בישראל. יש לציין כי כלל הנתונים אינם מתייחסים לערבים המתגוררים ביהודה ושומרון.

בסוף השנה הלועזית האחרונה נאמדה האוכלוסייה הערבית-מוסלמית בשטח מדינת ישראל ב-1.454 מיליון אנשים, גידול של כ-33.5 אלף לעומת סוף השנה הלועזית שקדמה לה. באופן כללי, נמצא שיעור גידול האוכלוסייה הערבית-מוסלמית במגמת ירידה של כ-3.4 אחוזים בשנה האחרונה.

למעלה ממ-20% מכלל הערבים המוסלמים, למעלה משלוש מאות אלף מתגוררים בירושלים. היישוב השני בגודלו מבחינה זו הוא רהט, ובו מתגוררים כ-60 אלף ערבים מוסלמים. אחוז הילודה בקרב הערבים המוסלמים עומד כעת על 3.4 ונמצא במגמת ירידה מהשנה הלועזית הקודמת בה האחוז עמד על 4.7.

על פי הנתונים, 5,000 ערבים מוסלמים קבלו תעודת לימודי תואר אקדמיים.בקרב מקבלי תואר ראשון מהאוניברסיטאות ומהמכללות האקדמיות, שיעור הערבים המוסלמים היה גבוה יחסית במקצועות הלימוד הבאיםשפה וספרות ערבית (36.1%), רוקחות (31.4%), הכשרה להוראה (29.7%) וחינוך (28.7%).

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד