בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כשערבים השתלטו על קרקעות פרטיות של יהודים

ערבים מבילעין פלשו למאות דונמים בבעלות יהודית פרטית - בהם תוכננו אלפי יחידות דיור. "דוגמה זועקת של אפליה באכיפה"

  • יח"צ
  • ב' טבת תשע"ז - 18:45 31/12/2016
גודל: א א א
(תנועת רגבים)
(תנועת רגבים)

ערבים מבילעין פלשו ובנו באופן בלתי חוקי באדמות שבפאתיה המזרחיים של העיר, הנמצאת בתוך תב"ע בתוקף של העיר ובתחום שיפוטה, מבלי שהמנהל האזרחי פעל כנגדם כך נחשף במקור ראשון.

רוב הקרקעות בגבעה נרכשו על ידי יזמים יהודיים. הגבעה נקראת גבעת איל, ע"ש סא"ל איל ליברמן שנרצח בפיגוע במקום בשנת 2002.

בעקבות העתירה המפורסמת של ערביי בילעין נגד גדר ההפרדה, הורה בג"ץ להעתיק את גדר ההפרדה מערבה. ההחלטה גרמה לגריעה בפועל של הגבעה משטח העיר, וטירפדה את הקמתן של כאלפיים יחידות דור שתוכננו במקום. בפועל, עבור מודיעין עילית - לא רק הגבעה הזו נגרעה משטח העיר, אלא גם מאות דונמים הנמצאים ממערב לגדר, אך כלולים בתוך שטח צו איסור הבניה ש'נדד' יחד עם העתקת הגדר.

בשנים האחרונות החלה פעילות ערבית לא חוקית על הגבעה שכוללת בניית בתים, הכשרות חקלאיות, סלילת כביש אספלט ועוד – חלקן על אדמות פרטיות של בעלי הקרקע היהודיים – ובתוך תב"ע של מודיעין עילית, שעודנה בתוקף. הבניה נעשית ללא היתר, אך גם בניגוד לצו תפיסה, ובניגוד לצו איסור בניה האוסר על בניה בסמוך לגדר ההפרדה.

המבנה המרכזי בשטח רשום על שם לערבי ממזרח ירושלים. רובו נמצא בתוך צו איסור בניה של גדר ההפרדה, ולאחרונה באופן תמוה ובלתי מוסבר, החליטה מנהלת קשת צבאים האחראית בין השאר על גדר ההפרדה, להחריג את המבנה מתחום צו איסור בניה ומשכך הבית ירד לתחתית סדרי עדיפויות לאכיפה מבחינת יחידת הפיקוח.

"המקרה של גבעת אייל מוכיח היטב שקיימת אפליה באכיפה כלפי המגזר היהודי", אומר עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים. "המנהל האזרחי מצהיר השכם והערב שפלישה לקרקע פרטית היא החמורה ביותר מבחינתו, ותתבצע כנגדה אכיפה באופן מיידי. יש כאן מקרה בוטה של פלישה לקרקע פרטית של יהודי, שכוללת בניית בתים, נטיעת מטעים וסלילת כבישים, שהמנהל האזרחי לא נוקף אצבע בנידון כבר מספר שנים".

"הפלשתינים נצחו כאן פעמיים", מוסיף ארד. "בפעם הראשונה – בעקבות הלחץ המסיבי של ארגוני השמאל, בג"ץ הורה להזיז את תוואי הגדר וגרם שלא ייבנו אלפי דירות שתוכננו בעיר מודיעין עילית, ובפעם השניה – תושבי הכפר בילעין משתלטים על הגבעה ועל הקרקע היהודית, ואין פוצה פה ומצפצף".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד