בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא להאמין לאף מילה של החוקרים"

השב"כ והפרקליטות הפכו את התיק של יהודה לנדסברג ל"סיפור הצלחה" ומנסים לשכנע בעזרתו נחקרים לדבר בחקירות בתמורה להקלות בעונש. בסופו של דבר, בוועדת השחרורים נציג הפרקליטות המליץ לא לשחרר את לנדסברג בניכוי שליש

  • י"ח אייר תשע"ו - 12:01 26/05/2016
גודל: א א א
יהודה לנדסברג
יהודה לנדסברג

בשבוע שעבר סרבה וועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לנכות שליש ממאסרו של יהודה לנדסברג, תושב חוות גלעד, שהורשע בהצתת רכב בכפר פרעתא ונידון לשנתיים וחצי מאסר.

עורכי דינו של לנדסברג זועמים על התנהלות השב"כ סביב הדיון בוועדת השחרורים מאחר ובעבר נתנו הבטחות מפורשות מטעם השב"כ והפרקליטות לכך שהם לא יתנגדו לשחרורו בניכוי שליש. הפרקליטות הודיעה בבית המשפט לפני שנה וחצי כי היא מעוניינת להקל בעונשם של לנדסברג ויהודה סביר, שהורשעו בגין המעשה, מאחר והשניים שתפו פעולה עם החוקרים בשב"כ. זאת בניגוד לבנימין ריכטר, שהורשע אף הוא במעשה אך לא שיתף פעולה עם החוקרים. כששאל עו"ד עדי קידר המייצג את הנאשמים את נציג הפרקליטות אם הטיעונים הללו יוזכרו גם בוועדת השחרורים, אמר לו נציג הפרקליטות ש"כל הנתונים החיוביים שפורטו בדיון זה יעמדו לנאשמים בהליך של וועדת השחרורים". ההבטחה הזו כאמור לא קוימה ונציגי הפרקליטות בקשו בוועדת השחרורים שלא לשחרר את לנדסברג בשל כך שמדובר ב"עבירות לאומניות".

דוד חי חסדאי

את התיק של לנדסברג הפכו בשב"כ ל"תיק דגל" בו ניסו לשכנע נחקרים החשודים בביצוע עבירות על רקע לאומני. דוד חי חסדאי שנחקר פעמיים בחדרי החקירות בשב"כ, מספר לקול היהודיכי החוקרים השתמשו בסיפור של לנדסברג בנסיון לשכנע אותו לשתף איתם פעולה בחקירה. לדבריו, החוקרים ניסו להראות לו איך בשנים האחרונות חלה עלייה בפענוח פרשיות של "פשיעה לאומנית" בזכות שיתוף הפעולה של נחקרים עם חוקרי השב"כ, זאת הודות ל"יחס הטוב" שקבלו הנחקרים בהמשך החקירה ובמשפט לאחר הגשת כתב אישום.

"אהוד, ראש צוות החקירה, אמר לי שבמשך השנים עולה אחוז הנחקרים שמדברים בחקירות. הם אומרים 'אם תדבר איתנו אנחנו נביא חוות דעת לשופט וזה יקל איתך וכו''", מספר חסדאי.

על התרמית שנעשתה בעניינו של לנדסברג חסדאי לגמרי לא מתפלא: "המסר המתבקש הוא שנחקרים יבינו שמילה של אנשי השב"כ לא שווה כלום. היום הם מבטיחים שיעזרו לך בתמורה לכך שתדבר ומחר הם זורקים אותך לכלבים".

לקול היהודי נודע ששמו של לנדסברג עלה בכמה וכמה חקירות של צעירים נוספים בנסיון לשכנע אותם לדבר בחקירה.

עו"ד עדי קידר (יהודה פרל)

עו"ד קידר הגיש ערר בעניינו של לנדסברג לבית המשפט המחוזי. עו"ד קידר אמר:"אנו רואים בחומרה את התנהלות הפרקליטות והשב"כ, שמחד הצהירו קבל עם ועדה שלקיחת האחריות של האסירים לנדסברג וסביר הינה צעד אמיץ שצריך להוות דוגמא לחשודים פוטנציאלים אחרים, אך מנגד בהינף יד הביעו התנגדות חריפה לשחרורו המוקדם, שמהווה בעצם דיבור בשני קולות ואמירה שרירותית שמתעלמת מאותם נימוקים שנטענו בידי המדינה בעצמה, ומתעלמת גם ממצבו המשפחתי המורכב והיותו אב לשלושה ילדים קטנים הסובלים ממחלה נדירה, התנהגותו החיובית אנו תקווה כי בית משפט המחוזי יקבל את העתירה".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד